Vesti iz sveta

30.09.2020. 14:24

Axios

Autor: Nova Ekonomija

Sukob Kine i Amerike širi se i na tržište čipova

Foto: Pixabay

Sjedinjene Američke Države su prošle nedelje preduzele mere da ograniče Semiconductor Manufacturing International Corp. (SMIC), najvećeg kineskog proizvođača čipova i ovaj potez može imati veće posledice nego borba Trampove administracije protiv TikToka, piše Axios.

Analitičari kažu da je SMIC predstavljao najjači pokušaj Kine za izgradnju domaće industrije čipova i jačanje njene tehnološke nezavisnosti.

Sankcije koje su joj uskratile pristup naprednoj proizvodnoj i ispitnoj opremi mogle bi ozbiljno da uspore taj napor.

Američko ministarstvo trgovine poslalo je u petak pismo američkim firmama za proizvodnju poluprovodnika rekavši da će im biti potrebne licence za izvoz nekih delova i opreme u Kinu, jer sve što prodaju SMIC-u može biti „preusmereno u vojnu upotrebu“.

SMIC poriče bilo kakvu vezu sa kineskom vojskom.

Ograničenja SMIC-a ne idu tako daleko kao sankcije koje je Trampova administracija uvela protiv kineskih proizvođača telekomunikacione opreme Huavej i ZTE.

Međutim, ovaj potez predstavlja proširenje američke kampanje protiv kineskog tehnološkog sektora koja će verovatno imati širok uticaj.

Kratkoročno, to će usporiti kineske napore da se takmiči sa sa rivalima iz SAD-a, Tajvana i Japana. Ali dugoročno, to bi moglo da produbi odlučnost Kine da postigne visokotehnološku samostalnost.

Američke kompanije moraće da podnesu zahtev za dozvole za prodaju stvari SMIC-u, a Ministarstvo trgovine odlučuje da li će ih dodeliti.

Očekuje se da će Peking odgovoriti na ovaj potez.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.