Vesti iz sveta

20.08.2021. 11:08

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Švedski SSAB napravio „ekološki“ čelik

Švedska kompanija SSAB saopštila je da je uspela da proizvede prvi čelik koji je dobijen bez korištenja fosilnih goriva. Dobijeni metal je, kako se navodi, potpuno istog kvaliteta kao i običan čelik, ali je skuplji. Č...

Foto: Pixabay

Švedska kompanija SSAB saopštila je da je uspela da proizvede prvi čelik koji je dobijen bez korištenja fosilnih goriva. Dobijeni metal je, kako se navodi, potpuno istog kvaliteta kao i običan čelik, ali je skuplji.

Čelik u čijoj proizvodnji je korišćen vodonik, isporučen je poznatom proizvođaču automobila Volvo, a koristiće se za izradu električnih kamiona. Izrađen je bez korišćenja uglja i koksa takozvanom tehnologijom Hybrit i za Švedsku predstavlja važan iskorak u dekarbonizaciji i napuštanju fosilnih goriva.

„Nadamo se da će to podstaći i druge da takođe ubrzaju zelenu tranziciju“, kaže Martin Lindkvist, predsednik i izvršni direktor SSAB-a.

Švedski ministar trgovine i industrije Ibrahim Bajlan podsetio je da su kompanije Ssab, Lkab i Vattenfall takođe učestvovale u razvoju projekta i u njega uključile naučnu zajednicu.

„Posao koji su SSAB, LKAB i Vattenfall obavili u okviru HYBRIT-a pokreće razvoj cijele industrije i predstavlja uspešan međunarodni model“, kaže ministar Bajlan.

Čelik postao najveći srpski izvozni proizvod
Skuplji čelik podigao cene poljoprivrednih mašina
Srbija od EU traži ukidanje uvoznih kvota na čelik

SSAB je u procesu izrade čelika umesto korištenja peći na ugalj i koks koristio vodonikove katalizatore i elektrolučne peći koje rade na obnovljivu energiju. Sva ruda koja se koristi u tom procesu dolazi iz operacija u kojima se ne koriste fosilna goriva.

SSAB je inače oprezan u vezi sa pojmom „zeleni čelik“, jer o tome ne postoje službene definicije ili specifični standardi. Umesto navodi da je novi čelik „stvoren bez upotrebe fosilnih goriva ili fosilnih sirovina“, bez stvaranja emisija CO2 i korišćenja fosilnih goriva.

Očekuje se da će cena proizvodnje novog čelika činiti veoma mali procenat u ukupnoj ceni vozila za čiju proizvodnju se koristi. Samim tim ne očekuju se ni značajnija poskupljenja.

Volvo je ranije saopštio da će mu do 2050. godine čitav biznis postati „klimatski neutralan“, kao i da će u to biti uključeni i lanci dobavljača.

SSAB prodaje čelik u vrednosti od preko sedam milijardi dolara godišnje i obavezao se da će novu vrstu proizvodnje primenjivati 2026. godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.