Vesti iz sveta

19.01.2023. 15:17

Euractiv

Autor: Nova ekonomija

Taksisti i onlajn platforme dogovorile minimalnu cenu u Francuskoj

Foto: Pixabay

Taksisti, ilustracija

U Francuskoj su sklopljena dva sporazuma između predstavnika taksista i onlajn digitalnih platformi, kao što je Uber. Sporazumi predviđaju minimalnu naknadu za taksi vožnju od 7,65 evra i predstavljaju polaznu tačku za njihove buduće pregovore.

Kako prenosi Euractiv, sporazumi koji su zvanično potpisani u sredu 18. januara, utvrđuju minimalnu uplatu za svaku vožnju, bez obzira na pređenu udaljenost ili potrošeno vreme.

Na svaku vožnju, bez obzira na njeno trajanje ili pređenu udaljenost, platforma će izvršiti isplatu, ne manju od 7,65 evra, navodi se u jednom od tekstova sporazuma.

Kako se navodi, sporazum će se primenjivati na sve platforme i na sva putovanja kako bi se izbegla nelojalna konkurencija.

Kako se navodi, nisu svi oduševljeni novim sporazumom. Iako je većina predstavnika vozača podržala inicijativu, neki sindikati su tvrdili da ona nije dovoljna.

„Ova minimalna plata je relevantna samo ako definišemo šta predstavlja jedno putovanje“, rekao je za Halid Ogzif (Khalid Oughzif), jedan od pregovarača koji su glasali protiv toga.

„Zamislite vožnju od jednog kilometra koja traje dugo zbog saobraćajnih gužvi – da li ćemo i dalje biti plaćeni 7,65 evra?“, dodao je Ogzif.

Prema njegovom mišljenju, najrelevantnija pitanja se vrte oko funkcionisanja algoritama i prekida veze naloga bez prethodnog obaveštenja.

Rim Saker, menadžer za komunikacije u Uber France potvrdio je  da će ovo pitanje biti u središtu pregovora tokom 2023. godine.

Sindikalac Brahim Ben Ali, koji nije učestvovao u pregovorima, opisao je sporazum kao sredstvo za zadržavanje vozača u nesigurnim poslovima.

Drugi sporazum se tiče upravljanja pregovorima koja mogu da se pokrenu u budućnosti.

Sporazum je rezultat kolektivnih pregovora koji su započeli u oktobru 2022. između digitalnih platformi, uključujući Uber i Caocao.

Njih predstavlja Udruženje platformi za samozaposlene (API), do su sa druge strane pregovaračkog stola bili predstavnici sindikata koje biraju vozači.

Strategija francuske vlade, kako se dodaje, fokusirala se na socijalni dijalog kao ključ za bolju zaštitu ljudi koji su samozaposleni i koji rade preko digitalnih platformi.

U preambuli prvog sporazuma o minimalnoj plati za vozače navodi se da je uspostavljanje regulatornog okvira prema francuskom zakonu već pomoglo da se poboljšaju uslovi pod kojima rade vozači.

Drugi nacrt sporazuma, koji se bavi metodoama i sredstvima pregovaranja, kako se dodaje, bavi se produktivnim socijalnim dijalogom, u duhu lojalnosti i međusobnog poverenja.

Prema Uberu, minimalna plata bi trebalo da smanji vreme čekanja u proseku za jedan minut za najkraće vožnje, odnosno one koje su manje od tri kilometra, kao i da smanji broj zahteva za putovanje koje vozači odbijaju za pet do 10 odsto.

Kao rezultat toga, minimalna cena za jedno putovanje će se povećati za 27 odsto na 10,20 evra od 1. februara.

Uskoro više taksista na beogradskim ulicama, moguća i poskupljenja

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.