Vesti iz sveta

02.04.2024. 09:50

Nova Ekonomija

Autor: Anica Kovačević

Tech firme vs. banke: Bolje korisničko iskustvo jedino presuđuje

Foto: Pixabay

Da bi bile konkrentne, banke moraju integrisati veštačku inteligenciju u svoj lanac vrednosti, pošto danas približno 40 odsto fizičkih lica koristi najmanje jedan finansijski proizvod nebankarskih kompanija, navodi se u poslednjem izveštaju o retail bankarstvu konsultantske kuće Horváth. 

U toku je četvrta industrijska revolucija, na pragu je i peta, pa se i banke suočavaju sa ogromnim izazovima koje donosi veštačka inteligencija.

Upravo zato retail bankarstvo, odnosno usluge koje banke pružaju fizičkim licima, mora da se osloni na bolje korisničko iskustvo. Lojalnost klijenata opada, a konkurenti sa customer-oriented pristupom sve više oblikuju tržište.

Jedan od načina je i upotreba veštačke inteligencije u sve aspekte poslovanja, od regularnih poslova sa klijentima do upravljanja rizikom.

U suprotnom, banke rizikuju da izgube svoju stratešku nadmoć u korist agilnijih i tehnološki naprednijih konkurenata, poput FinTech ili BigTech kompanija.

Anketa koja je sprovedena u istraživanju koje je sproveo Horváth ukazuje na to da je 71 odsto mladih između 18 i 24 godine spremno da koristi finansijske proizvode „običnih“ tehnoloških kompanija.

S obzirom na potrebu za analizama u realnom vremenu, neophodne su investicije u savremenu tehnološku infrastrukturu, a povraćaj ulaganja ne bi trebalo da se meri samo u uštedi troškova, već i u stepenu zadovoljstva klijenata.

„Banke koje ulažu u poboljšano korisničko iskustvo biće u mogućnosti da zadrže klijente i ostvare veći neto profit“, naglašava se u izveštaju.

Imperativ je i da banke obezbede visok kvalitet podataka – jer ako to ne bude bilo tako, analize uz pomoć novih tehnologija imaće samo ograničenu, informativnu vrednost.

Da bi banke postigle veću usredsređenost na klijente, neophodno je da njih uključe već u fazi razvoja proizvoda, čime bi banke značajno povećavale svoje šanse da na tržište.

Iz bankarske perspektive, mimo kredibilnog pozicioniranja u pogledu održivosti, centralnu ulogu imaju razvoj digitalnih tržišnih platformi, koje zahteva 38 odsto mladih klijenata je i veća individualizacija ponude.

Zainteresovanost klijenata za teme održivog razvoja i „zelenije“ poslovanje ogleda se u značajnom rastu obima održivih investicija privatnih investitora i depozita klijenata u specijalizovanim bankama sa fokusom na održivost – poput Tomorrow, GLS, Ethik Bank, TriodosBank…

Mobi Banka: keš kredit za refinansiranje uz uvek fiksnu kamatnu stopu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.