Guglov sajt više nije prvi u svetu jer ga je pretekao TikTok koji je bio najposećeniji sajt na internetu u 2021. godini, pokazuju podaci američke tehnološke kompanije Cloudflare Radar. Prema podacima, TikTok je kako se dodaje najbrže rastuća društvena mreža ikada, ali po količini finansijskih prihoda i dalje ne može da se meri sa svojom konkurencijom.
Analitičari smatraju da je TikTok imao oko 2 milijarde dolara prihoda u 2020. godini, što je cifra koja je nebrojano puta manja u odnosu na Gugl (181 milijarda dolara) ili čak na Fejsbuk (86 milijardi dolara). Mnogi tvrde i da TikTok ima ogroman prostor za rast.
Aplikacija Tiktok-a je tokom prošle godine bila najpopularnija među internet korisnicima i trenutno ima više od milijardu korisnika. Iako se čini kao iznenađenje, jer se velikom broju ljudi čini da je u pitanju mreža samo za mlade, podaci govore suprotno.
TikTok je mreža koja je najpopularnija kod mladih, popularnija čak i od Instagrama i Snapchat.
Veliki deo poslednje decenije Google je bio prvom mestu po posećenosti na internetu. Poslednji put mu je Yahoo predstavljao ozbiljnu konkurenciju pre 10 godina.
Tada je veliki broj ljudi dnevno guglao u potrazi za informacijama. Dok je Google bio najpopularniji pretraživač na svetu blizu polovine celokupnog internet saobraćaja poticalo je upravo od njegovog pretraživača. Ta dominacija je učinila Google najvećom svetskom platformom za oglašavanje, od čega se ubira veliki profit.
Domaći brendovi nedovoljno pripremljeni za TikTok generaciju
I od TikToka će moći da se živiTreće mesto na listi najposećenijih domena, uključujući veb-sajtove i aplikacije, u 2021. godini zauzela društvena mreža Facebook, četvrto Microsoft, a peto Apple. U prvih 10 su i Amazon, Netflix, Youtube, Twitter i Whatsapp.
Uspon TikToka je kako se dodaje posledica tehnoloških promena. Iako je većina ljudi na svetu prva saznanja o internetu dobila koristeći Gugl, Jutjub, Fejsbuk, to je danas sve ređe.
U 2022. godini TikTok dostiže 755 miliona korisnikaIpak, kako se dodaje, to više nije mreža samo za smešne video snimke, već se u poslednje vreme masovno koristi za deljenje saveta o različitim sferama života. To znači da se TikTok, ipak, ne koristi samo za zabavu, već i za informacije i edukacije.
To je ogroman pomak, koji kako mnogi tvrde ima realne tendencije da bude zamena za sve druge platforme. S obzirom da je kompanija u kineskom vlasništvu, skoro je nemoguće utvrditi koliki su njeni prihodi.