Svet

27.10.2014. 12:35

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Tojota i dalje najprodavaniji auto brend na svetu

Svet

27.10.2014. 12:35

Japanska Tojota je u prvih devet meseci ove godine ostala najprodavaniji brend automobila na svetu u odnosu na rivalski Folksvagen i Dženeral motors (GM).
I to zahvaljujući rekordnoj prodaji od 7,6 miliona vozila, za tri odsto većoj u odnosu na isti period lane.
Početkom ovog meseca, Folksvagen je saopštio da je u periodu januar-septembar prodao 7,4 miliona automobila, čime je „za dlaku“ nadmašio GM koji je prodao 7,3 miliona automobila i kamiona širom sveta, prenela je agencija AP. 
Samo u prvom polugođu, Tojota je prodala skoro 5,1 milion automobila, dok je u prošloj godini ostvarila prodaju od rekordnih 9,98 miliona automobila. 
Za ovu godinu, Tojota prognozira prodaju od 10,2 miliona vozila, što bi bio rekord u automobilskoj industriji. Poslovanje japanskog proizvođača automobila, koji proizvodi sedan „kamri“, hibrid „prijus“ i luksuzne modele „leksus“, još uvek je dobro uprkos poteškoćama na domaćem japanskom tržištu, gde je podizanje stope poreza na dodatu vrednost (PDV) podrilo ukupnu potrošnju, a naročito kupovinu automobila. 
GM je preko sedam decenija bio najprodavaniji automobilski brend na svetu, ali mu je 2008. godine tu titulu preotela Tojota. U 2011, GM se ponovo vratio na lidersku pociziju kada je Tojotina proizvodnja bila pogodjena zemljotresom i cunamijem u severoistočnom delu Japana. 
Povratak Tojote dogodio se 2012. godine i ostao je na snazi i prošle godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.