Svet

02.05.2020. 11:32

CNN

Autor: Nova Ekonomija

Tržni centri u SAD počinju da se otvaraju uz posebne mere

Pixabay

Svet

02.05.2020. 11:32

Tržni centri i maloprodajni lanci u državama SAD koji su krenule sa ublažavanjem vanrednih mera počinju da rade, uz posebni režim rada i predostrožnosti, javlja CNN.  

Kompanije pokušavaju da uspostave ravnotežu između podsticanja prodaje i sprovođenja uputstava za zaštitu zdravlja kupaca, koje neće lako ubediti da bezbedno kupovati u tržnim centrima. Tokom marta, prodaja u tržnim centrima u SAD pala je za 8,7 odsto, što je najgori zabeleženi pad na mesečnom nivou.

Prodajni gigant Simon Property Group saopštio je da će otvoriti 49 tržnih centara, ali neće otvarati prostore za dečiju igru i mesta za odlaganje dečijih kolica. 

Macy’s će otvoriti 68 robnih kuća, ali kupci neće moći da probaju odeću.

Lanac za prodaju elektronskih uređaja Best Buy otvoriće 200 prodavnica, ali će kupci morati da zakažu posetu i da budu na udaljenosti od 1,8 metara od prodavaca. Ukoliko kupac želi da u radnji isproba uređaj, prodavci će pre toga morati da ih dezinfikuju.

Tržni centri su doneli i niz mera za zaštitu zdravlja koje će kupci i zaposleni morati da poštuju. Najveći operater trgovinskih centara u SAD Simon Property Group otvoriće 49 tržnih i autlet centara širom 10 država SAD do 4. maja, što bi moglo da podstakne i manje radnje da počnu sa otvaranjem. Ipak, kupovina u Simon-u će biti prilično drugačija.

Nisu svi tržni centri u Srbiji snizili cenu zakupa

Kupcima koji to budu želeli biće besplatno deljene zaštitne maske, ali samo one čiju je upotrebu odobrio američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti. Infracrvenim termometrima će im biti merena temperatura, isto kao i zaposlenima, koji će biti u obavezi da nose maske.

Na svakih 4,6 kvadratnih metara moći će da stoji po jedan kupac. Širom tržnih centara biće postavljeni znakovi upozorenja za održavanje razdaljine, u prehrambenim radnjama broj mesta za sedenje biće ograničen, a koristiće se jednokratni pribor za jelo. U toaletima će svaki drugi lavabo biti blokiran.

Ipak, neki stručnjaci za javno zdravlje i prodaju kažu da mere bezbednosti u Simon-u i drugim tržnim centrima nisu dovoljne. „Teško ćete moći da održavate fizičku distancu u takvoj gustini“, rekao je profesor studija za zdravlje okoline na Univerzitetu u Minesoti Piter Rejnor. On kaže da Simon-ovo ograničenje od jedne osobe po 4,6 kvadrata nije dovoljno.

Svaki trgovinski lanac ima drugačiji pristup, pa su neki, poput lanca za prodaju odeće Gap i lanca za luksuznu robu Nordstrom, zbog mogućih poteškoća odlučili da za sada ostanu zatvoreni. 

Stručnjaci smatraju da američki potrošači još uvek nisu dovoljno opušteni, zbog straha od zaraze na javnim mestima. „Ljudi se plaše i većina veruje da je prerano da se mnoge radnje otvore. Otvorena radnja ne podrazumeva i kupce u njima“, kaže Metju Frimen, vanredni profesor za zdravlje sredine i epidemiologiju, na Univerzitetu Emori.  

Istraživanja investicione banke Kauen (Cowen) od prošle nedelje pokazuju da među potrošačima postoji „opšti nedostatak poverenja“ za povratak kupovini. Prema anketi investicione banke Džefriz (Jefferies), skoro 50 odsto potrošača namerava da kupuje u radnjama za odeću posle epidemije koronavirusa, ali će izbegavati kabine za probanje odeće. 

Džo Bel, portparol kompanije Kafaro, koja je vlasnik više tržnih centara, rekao je da će neki kupci odlučiti da se zbog straga od koronavirusa drže podalje od tržnih centara. „Postoji segment populacije koji je vrlo uplašen. Oni će ostati kod kuće i nastaviti da brinu da bi mogli da se zaraze“, kaže Bel. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.