Osnivač Dormea i ostalih brendova grupe Studio Moderna Sandi Češko priznao je slovenačkim medijima da ima problema u kompaniji, te da kasne plate zaposlenih i druge obveze, prenosi Jutarnji list.
Češko je pre samo godinu dana svrstan među deset najbogatijih Slovenaca sa imovinom od 200 miliona evra.
Jedan od najbogatijih Slovenaca i „kralj“ televizijske prodaje koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk prodro u gotovo svako domaćinstvo u ovom delu Evrope, potvrdio je slovenačkim medijima da se nalazi u poslovnim poteškoćama.
Kako navodi portal 24.ur, on je u kratkom telefonskom razgovoru priznao da ima probleme u kompaniji, da kasne plate zaposlenih i druge obveze.
Studio Moderna je u samo dvadesetak godina, krenuvši od nule, izrastao u kompaniju sa osam hiljada zaposlenih, pola milijarde evra prihoda i poslovnajem u dvadeset zemalja, izjavio je Češko u intervjuu za Jutarnji list u julu 2020.
Poslovna filozofija osnivača Studija Moderna je maloprodaja sopstvenih brendova kroz sve moguće kanale, među kojima je, barem u počecima, bila ključna televizija.
Studio Moderna je u pandemiju korona ušao sa poslovanjem (osim na matičnom i drugim tržištima bivših jugoslavenskih republika) u Poljskoj, Mađarskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Moldaviji, Letoniji, Litvaniji, što se pokazalo vrlo bitnim za današnje probleme kompanije.
Češko se u maju ove godine požalio da mu je rat u Ukrajini doneo velike probleme.
„Kad je počeo rat u Ukrajini i kada su nas pogodile sankcije, izgubili smo dva tržišta. Osim toga, izgubili smo i finansijskog investitora. Morali smo da preduzmemo određene mere, a jedna od njih bila je prisilna nagodba u Švicarskoj. I menadžer se odlučio na prodaju brendova koje je kupio Darko Horvat“, rekao je osnivač Studija Moderna, potvrdivši nagađanja da je kompanija ostala bez brendova Top Šop, Delimano i Kosmodisk, koje je preuzeo Horvat.
U Hrvatskoj je Češko otvorio ćerku kompaniju početkom 1997. godine. Poslovni problemi o kojima osnivač Studija Moderna govori u slovenačkim medijima vidljivi su i iz poslovanja te kompanije, nazvane Studio Moderna – TV prodaja.
Prihodi Studija Moderna – TV prodaja pre pandemije korona kretali su se između 35 miliona i 37 miliona evra, a prošle godine su pali na 21,7 miliona evra.
Spomenuti pad prihoda donosio je sa sobom i gubitke.
Samo prošle godine kompanija Studio Moderna – TV prodaja ostvarila je minus od 3,5 miliona evra, a poslednji put je radila sa dobiti 2018. godine kada je ona iznosila 131 hiljada evra.
I broj zaposlenih Češkove hrvatske kompanije je u padu: trenutno ih je u Studiju Moderna – TV prodaja oko 350, a još 2021. bilo ih je više od 400. Kompanija juče nije bila u blokadi računa.
„U 2021. kompanija je zatvorila neprofitabilne maloprodajne jedinice, smanjila broj zaposlenih, suzdržala se od novih inicijativa i projekata zbog povećanih neizvesnisnosti iz okruženja“, navodi se u poslovnom izveštaju Studija Moderna – TV prodaja sa sedištem u Zagrebu, piše Jutarnji.