Predviđa se da će globalni prihodi od avio prevoza u 2020. godini pasti za 314 milijardi dolara (289 i po milijardi evra), što je više od 50 odsto, piše Gardijan.
Prema poslednjim procenama Međunarodne asocijacije za aerotransport (IATA), gubici će biti veći za 62 milijarde dolara (57 milijardi evra) u odnosu na procene s kraja marta, što je gotovo tri puta gore od ranijeg „najgoreg mogućeg scenarija“. Procenjuje se da je međunarodni putnički saobraćaj zbog ograničenja na putovanja pao za oko 95 odsto.
Najnovije procenea IATA-e ukazuju na pad prihoda od 55 odsto u odnosu na prošlu godinu, sa uračunatim produžetkom ograničenja putovanja, produbljenjem recesije i daljim širenjem koronavirusa na Afriku i Latinsku Ameriku.
„Izgledi industrije sve su mračniji iz dana u dan. Veličina krize čini brz oporavak u obliku ’V’ malo verovatnim. Realistično gledano, oporavak će biti u obliku ’U’, sa bržim oporavkom domaćih putovanja u odnosu na međunarodno tržište“, rekao je generalni direktor IATA-e Aleksander de Žunijak.
On je rekao da je ugroženo oko 25 miliona radnih mesta u avio prevozu širom sveta i dodao da je nekoliko vlada izašlo sa novim ili proširenim merama finansijske pomoći, ali da je situacija i dalje kritična. „Bez hitne pomoći, mnoge aviokompanije neće preživeti i neće predvoditi ekonomski oporavak“, rekao je de Žunijak.
Operateri aerodroma u Velikoj Britaniji saopštili su da je promena preporuke Ministartva spoljnih poslova na „neograničeno“ upozorenje protiv putovanja koja nisu od ključnog značaja dovela do opšteg otkazivanja letnjih rezervacija. Britanski aerodromi sada ne očekuju povratak posla na normalne nivoe do 2021. ili čak do 2022. godine.
Britanska Asocijacija operatera aerodroma saopštila je da su njeni članovi poslali između 50 i 80 odsto osoblja na odsustvo i da su putničke operacije skoro potpuno stale, i smatra da Vladine mere podrške nisu dovoljne.