Prodaja automobila u Kini porasla je za 7,9 odsto u maju u odnosu na isti mesec prošle godine, a kupovina električnih i hibridnih, benzinsko-električnih vozila se više nego udvostručila na 102.000, objavila je danas industrijska auto-grupa.
Prodaja modela SUV, klasičnih automobila i mini-kombija je porasla na 1,9 miliona, navodi Kinesko udruženje proizvođača automobila. Ukupna prodaja vozila, uključujući kamione i autobuse, porasla je za 9,6 odsto, na 2,3 miliona tokom maja. Godišnja prodaja automobila je porasla za 5,1 odsto, na 9,9 miliona, dok je porast 2017. godine bio samo 1,4 odsto.
Prodaja električnih i hibridnih benzinsko-električnih vozila je u maju porasla za 126 odsto u odnosu na godinu dana ranije. Tokom ove godine, do maja, prodaja električnih i i hibridnih vozila je porasla za 142 odsto, na 328.000.
Peking je potrošio mnogo novca da bi pretvorio Kinu u najveće svetsko tržište električnih automobila i priprema se da uvede obavezne kvote za prodaju takvih vozila da bi prinudio svetske proizvođače da ubrzaju njihov razvoj.
Ministarstvo finansija je najavilo da će 1. jula smanjiti sa 25 na 15 odsto carinu na uvoz većine vozila. Prehodno je Kina obećala da će kupovati više američke robe i okončati ograničenja stranog vlasništva u industriji.
Prodaja Nisana je u Kini porasla u maju za 14,3 odsto, na 128.059, a za pet ovogodišnjih meseci je porasla za 10,8 posto, na 589.409.
Tojota je u maju prodala 10,9 odsto vozila više, 122,400, dok je njena prodaja u prvih pet meseci 2018. porasla za 10,9 posto, na 562.200.
U Kini je Folksvagen prodao tokom maja 4,1 odsto više vozila, odnosno 251.600. Prodaja do sada ove godine porasla je za 7,9 odsto, na 1,2 miliona.