Vesti iz sveta

22.02.2024. 15:58

Reuters

Autor: Nova ekonomija

Uspon kineskih e-trgovaca uzdrmao globalni avio-transport

Foto: Pixabay

Veliki rast prodaje kineskih e-trgovaca “brzom modom”, kao što su Šein (Shein) i Temu, značajno utiče na globalnu kargo avio-industriju, jer se sve više takmiče za ograničeni teretni prostor u avionima, kako bi privukli potrošače brzim vremenom isporuke, piše Rojters.

Shein, PDD Group, Temu i BiteDance-ov TikTok Shop, koji su nedavno počeli da onlajn prodaju svoju robu u Sjedinjenim Američkim Državama, isporučuju kupcima većinu svojih proizvoda avionom, direktno iz fabrika u Kini, i to u pojedinačno adresiranim paketima.

A njihova rastuća popularnost (Šein i Temu zajedno šalju gotovo 600.000 paketa u Sjedinjene Države svakog dana), prema izveštaju američkog Kongresa iz juna 2023. godine, povećava i troškove avio-prevoza iz azijskih čvorišta, kao što su Guangdžou i Hong Kong.

„Najveći trend koji trenutno utiče na vazdušni transport robe nije kriza u Crvenom moru – već kineske kompanije za e-trgovinu“, rekao je Bazil Rikard, direktor za poslove u Kini u špediteru Bollore Logistics.

Vođen snažnom potražnjom za njihovom jeftinom odećom, samo Šein čini jednu petinu globalnog tržišta brze mode, mereno prodajom, i podstakao je rast kineske industrije e-trgovine, piše Rojters.

Brza moda sada čini polovinu ukupnih kineskih prekograničnih isporuka u oblasti e-trgovine i zauzima trećinu globalnih teretnih aviona na „duge staze“, prema podacima kineske kompanije za prekogranični transport Baixiao.

Šein je onlajn prodajom ostvario oko 23 milijarde dolara prihoda u 2022, prema istraživačkoj firmi Coresight i sa skoro jednom petinom globalnog tržišta brze mode, te godine je nadmašio Zaru i H&M.

Rast Šiina i Temua smanjuje prostor za druge industrije na avio-prevoznicima, baš kada se globalne kompanije bore da pronađu alternativne logističke opcije zbog krize u Crvenom moru.

Troškovi transporta iz Azije u Evropu porasli 400 odsto

Troškovi transporta robe iz Azije u Evropu su porasli za 400 odsto zbog napada u Crvenom moru, izjavio je nedavno evropski komesar za ekonomiju Paolo Ðentiloni.

Vreme isporuke robe iz Azije u Evropu je usled pomenutih napada, prema njegovim rečima, produženo za 10 do 15 dana.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.