Onlajn oglasi za brzu hranu mogli bi da budu potpuno zabranjeni u Velikoj Britaniji, nakon odluke da se do devet sati uveče na Internetu i televiziji potpuno zabrani reklama svake hrane koja šteti zdravlju, piše londonski Gardijan.
Mere su u javnosti dočekane sa oprezom jer su lekari zabrinuti da se njima previše naglašava individualna odgovornost ljudi za masovnu pojavu gojaznosti u britanskom društvu.
Nova odluka inače se opravdava kao deo strategije u borbi protiv gojaznosti koju lekari sve češće nazivaju tempiranom bombom.
Neki lekari sa druge strane misle da je neophodno rešiti nejednakosti u pristupu zdravstvenom sistemu, i tvrde da on nije svima dostupan podjednako.
Vlada Britanije je saopštila da će zabraniti reklame brze i štetne hrane do devet časova uveče.
Razmatra se i da li bi zabranu trebalo pooštriti i u nju uključiti oglase za slatkiše na Internetu.
Ostale mere odnose se na zabranu prodaje čokolade, grickalica i slatkiša na blagajnama supermaketa, kao i na obavezu za prikazivanje količine kalorija u jelovnicima restorana i pabova.
Mera u vezi sa kalorijama odnosi se i na alkoholna pića, jer se za njih procenjuje da čine skoro 10 odsto unosa kalorija kod onih koji ih konzumiraju.
„Pristup nije uzeo u obzir koliko je gojaznost rezultat bioloških, genetskih i društvenih faktora, to nije samo lični izbor. Ne smemo da upadnemo u zamku i da sve svaljujemo na individualnu odgovornost“, ocenio je predsednik Kraljevskog koledža lekara profesor Endru Godard.
Vlasti mere pravdaju i borbom protiv korona virusa.
NEUMOLJIVA STATISTIKA
Statistike govore da je trećina odraslih u Engleskoj preterano gojazna, a jedno od troje dece koja pohađaju osnovnu školu.
Skoro 8 odsto obolelih od korona virusa na intenzivnoj nezi, bilo je predebelo, u poređenju sa 2,9 odsto gojaznih u celoj populaciji.
Prema Istraživanjima kancerogenih bolesti u Velikoj Britaniji, gotovo polovina svih reklama za hranu na televzijama ITV, Channel 4, Channel 5 i Sky One odnosi se na proizvode sa visokim sadržajem masti, šećera i soli.
Broj se povećava na gotovo 60 odsto u terminu između šest i devet časova posle podne, kada ih najviše dece može videti, pa su zabrane određene na osnovu tih podataka.