Svet

22.03.2016. 11:05

Fena

Autor: Nova Ekonomija

Velika Britanija uvodi porez na zašećerena pića

Svet

22.03.2016. 11:05

U jednoj prosečnoj limenci gaziranog britanskog pića ima više šećera nego što se preporučuje kao dnevni unos zbog čega Velika Britanija za dve godine planira da uvede porez na zašećerena pića.

„Želimo firmama koje proizvode ta pića dati dovoljan rok da se prilagode. Imaćemo dve kategorije poreza: prvi za one sokove koji imaju više od pet grama šećera u 100 mililitara i drugi za one koji imaju više od osam“, rekao je britanski ministar finansija Džordž Ozborn.

Time će se državna blagajna na godinu napuniti za 510 miliona funti koje će se uložiti u organizovanje sportskih aktivnosti osnovnoškolaca.

„Ne želim da u budućnost pogledam  na  vreme koje sam proveo u parlamentu i reći generaciji moje dece: ‘Žao mi je, znali smo za taj problem, ali nismo ništa preduzeli'“, kaže Osburne.

Inicijativu je pokrenuo poznati kuhvar Džejmi Oliver.

„Ovo je iznenađujući i hrabri potez ministra finansija. Mislim da će se ovime potaknuti promene. Treba da zaštimo našu decu. Šokiran sam, ali na dobar način“, rekao je Oliver.

S druge strane, proizvođači pića protive se ovom potezu.

„Dokazi ne opravdavaju ovaj pristup. Sektor bezalkoholnih pića jedini je ogranak prehrambene industrije koji stalno radi na smanjenju šećera. Znamo da je ovo ispravno zbog zdravlja dece, no čini nam se nepravednim da smo samo mi na udaru“, smatra Gevin Partington, direktor britanskog Udruženja bezalkoholnih pića.

U Meksiku je sličnim porezom smanjena prodaja pića za 12 posto, a u Mađarskoj je smanjena količina šećera u pićima za 40 posto.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.