Svet

08.10.2016. 09:52

Blic

Autor: Nova Ekonomija

Velike kompanije vrše odabir kandidata putem online testa ličnosti ‘Koru’

Svet

08.10.2016. 09:52

Velike kompanije poput Riboka ili Airbnb nove radnike više ne zapošljavaju na klasičan način – intervjuisanjem kandidata. Sad umesto njih to radi onlajn program Koru.

Koru je program koji je osmislila startap kompanija iz Sijetla 2013 godine. Cilj ovog programa je da odabere najbolje kandidate za konkretnu kompaniju prema njenim konkretnim potrebama, odnosno da oceni kako će kandidat moći da doprinese organizaciji.

„Prosečna kompanija dobija jako veliki broj prijava koje uglavnom prepolovi na osnovu dva kriterijuma – prethodno radno iskustvo i završen fakultet. Na taj način mnogo dobrih kandidata bude otpisano. Pokazalo se da ta dva kriterijuma nisu dovoljna da se predvide buduće preformanse zaposlenog. Takođe, uskraćuje se mogućnost da ljudi koji imaju različito poreklo imaju iste šanse,“ kaže Kristen hamilton, jedna od osnivača programa za Buissines insider.

Oni koji konkurišu za posao moraju da urade onlajn test. Test traje oko 20 minuta, a ocenjuje osobine ličnosti kao što su strogost, uticaj, timski rad, radoznalost i sposobnost preuzimanja liderske pozicije.

Rezultati kandidata se potom porede sa rezultatima kompanije da bi se utvrdilo da li je kandidat odgovarajući. Test nije univerzalan, već u zavisnosti od potreba i ciljeva komapanije prilagođavaju se njegove preformanse.

Prva faza, pre nego što zainteresovani za posao počne da popunjava test, osnivači Kore nazivaju uzimanje otisaka pristiju. U toj fazi, zapravo se definiše šta je potrebno kompaniji kada je novi radnik u pitanju. Kada se parametri postave, test je spreman da one koji žele da konkurišu.

Test je podeljen po sekcijama. Prvi deo je prethodno iskustvo. U delu testa koji se zove stil rada, kandidati treba da odaberu koji od nekoliko ponuđenih odgovora najviše liči na njih.

Treći korak – radni scenario. Cilj ove sekcije je da oceni kako potencijalni kandidati rasuđuju u određenim situacijama.

„Kandidati dobijaju kratak scenario: radio si naporno celu noć da predaš svoj izveštaj šefici koja ga nije ni pogledala, samo ga je bacila u fioku. Šta ćeš da uradiš?“, jedno je od pitanja u trećem koraku.

U odgovorima ponuđeno je nekoliko opcija.

– Da li spuštaš glavu nastavljaš da radiš naporno?

– Da li odlaziš kod njene šefice da se žališ?

– Da li tražiš da razgovaraš sa svojom šeficom?

– Da li odlaziš na pivo sa prijateljima i žališ se šta ti je šefica uradila?

Različiti odgovori na ovo pitanje ukazuju na osobu sa visokom emocionalnom inteligencijom ili možda samosvešću, objašnjavaju autori testa.

Do kraja testa, Kori će napraviti svoj profil ličnosti kandidata na osnovu njegovih ličnih karakternih osobina.

Kada završe test, svaki kandidat dobija svoj lični profil koji mu pokazuje koja je njegova najveća snaga. Kori takođe nudi i savete kako da kandidat popravi one osobine u kojima je najslabije ocenjen. Na taj način i kandidati koji ne prođu konkurs, imaju koristi od samog rešavanja testa.

Svi oni koji su se prijavili mogu da vide svoj profil na objedinjenoj listi kompanije u kojoj konkurišu za posao. Poslovdavci imaju mogućnost da listu sortiraju prema kriterijumu koji žele bilo da je to „otisak prsta“ kompanije, radno mesto, prethodno iskustvo ili bilo koji drugi kriterijum.

Autori testa ne žele da govore o broju onih koji su ga uradili u potrazi za poslom, ali Fajnenšl tajms piše da ga je do sada koristilo 30.000 ljudi.

Na spisku njihovih klijenata, pored Riboka ili Airbnb, nalaze se i uticajna Dojče banka, Sitibank i mnoge druge svetske kompanije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.