Vesti iz sveta

12.06.2016. 21:43

Tportal

Autor: Nova Ekonomija

Vlasnici iPhonea više ne žure da kupe novi model

Vreme koje protekne između prelaza na novi model iPhonea u Sjedinjenim Američkim Državama se povećalo tokom proteklih nekoliko godina.

Firma za istraživanje tržišta Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) tvrdi da se vlasnicima iPhonea u SAD više ne žuri da zamene svoj pametni telefon najnovijim modelom. 

Ljudi koji su zamenili stari iPhone novim duže su čekali na zamenu nego ranije. Za 12 meseci završno s junom 2013. godine 34 odsto iPhonea bilo je barem dve godine staro prilikom zamene. Ipak od juna 2014. taj procenat se povećao na oko 50 odsto. 

U CIRP-u su do podataka došli na osnovu istraživanja blizu tri hiljade Apple korisnika u SAD. 

Proizvođači pametnih telefona poput kompanije Apple zavise ne samo od kupaca koji nikad nisu nabavili neki od njihovih proizvoda, nego i od onih koji mogu postojeći model da zamene novim. Ipak, kako bi to funkcionisalo potrebno je da se napravi uređaj zbog kojeg se isplati izdvojiti novac i otarasiti se starijeg telefona. 

Do usporavanja je došlo iz dva razloga, smatra suosnivač CIPR-a Džoš Louic. Prvi je usporavanje inovacija i novih funkcija. Drugo, ljudi su kupovali telefone uz dvogodišnje ugovore. Po isteku ugovora, obično se menja telefon. 

Ali mobilni operatori su promenili taktiku i sve češće prisiljavaju kupce na plaćanje pune cene pametnog telefona. Dobra strana takvog pristupa je to što nabavite novi mobilni telefon svake godine, ali to nije nešto što kupcima obavezno odgovara. 

Kad su već platili punu cenu, radije će ga iskoristiti do maksimuma i nemaju razlog da brzo nabavljaju nove modele.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. REDZEPE NIKAKAV STRAJK GLADJU I BLOKADE SAOBRACAJA NISU EFIKASNE. 50 000 PIJACARA JE ITEKAKVO GLASACKO ORUZJE, PA PORUCI PREDSJEDNIKU NEKA DOBRO RAZMISLI.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.