Nedavno istraživanje Pew Research Centra pokazalo je da su YouTube i TikTok glavne platforme među tinejdžerima u Sjedinjenim Američkim Državama, pri čemu gotovo petina njih koristi ove aplikacije „gotovo neprekidno“.
YouTube, u vlasništvu Google-a, koristi 93 odsto tinejdžera, sa 16 odsto njih koji platformu posećuju skoro stalno. TikTok, koji je u vlasništvu ByteDance-a, koristi 63 odsto tinejdžera, od kojih 17 odsto pristupa aplikaciji „gotovo neprekidno“.
Društvene mreže poput Snapchat-a i Instagram-a takođe su popularne među mladima, dok su Facebook i društvena mreža X izgubili na popularnosti.
Korišćenje Facebook-a među tinejdžerima palo je sa 71 odsto koliko je bilo u periodu 2014. do 2015 na 33 odsto u 2023. godini, piše CNBC.
Istraživanje takođe ukazuje na razlike u korišćenju aplikacija među dečacima i devojčicama tinejdžerima. Devojčice više koriste TikTok, Snapchat i Facebook, dok dečaci preferiraju Discord i Twitch.
Istraživanje Pew Research-a sprovedeno je među skoro 1.500 tinejdžera u SAD, u periodu od 26. septembra do 23. oktobra 2023. godine.