Kompanija Jutjub odlučila je da napravi promene u vezi sa kontrolom oglasa na video klipovima za kreatore sadržaja. Kako je najavljeno, promene će početi od novembra ove godine.
Kako je najavljeno, Jutjub će ukinuti pojedinačne kontrole oglasa pre reprodukcije, nakon reprodukcije, oglase koji se mogu preskočiti i koji se mogu preskočiti na novim video snimcima.
Umesto toga, kreatori će moći jedino da biraju između uključivanja i isključivanja oglasa pre i posle videa, piše The Verge.
Ukoliko kreatori odluče da uključe oglase, Jutjub će sam birati kada će ih prikazivati.
Međutim, iz Jutjuba tvrde da ovo neće biti prevelika promena jer su mnogi od ovih formata oglasa već uključeni u opciju „podrazumevano“.
Do sada je za video snimke dugog formata koji su imali mogućnost monetizacije, odnosno od kojih su kreatori mogli da zarađuju, više od 90 odsto videa imalo uključene oglase pre reprodukcije, posle nje, one koji su gledaoci mogli da preskoče i one koji to nisu mogli.
Jutjub, kako je najavljeno, uvodi i promene za oglase koji se pojavljuju tokom reprodukcije sadržaja.
Za strimove uživo, videće se odbrojavanja od 60 sekundi pre nego što se oglas pojavi, sa opcijom za preskakanje tog oglasa, ako ne žele da prekinu strim.
Oni kreatori koji hostuju lajv prenose, takođe će moći da odlože oglase tokom reprodukcije za 10 minuta.
I u narednim mesecima, za videe koji su dugog formata, Jutjub je najavio da će kreatori moći da biraju da imaju automatizovane pauze za oglase tokom reprodukcije i ručno odabrane, dok se trenutno može izabrati samo jedna ili druga opcija.
Kompanija je takođe najavila oglase od 30 skundi koji se ne mogu preskočiti kada se gleda Jutjub na povezanim televizorima, a trenutno kompanija eksperimentiše i sa onemogućavanjem video zapisa za ljude koji koriste blokatore oglasa.
Od 1. oktobra Microsoft počinje da naplaćuje Teams