Iako se čini prilično banalnim, zaleđivanje vode u Hrvatskoj unosan je posao.
Reč je milionskom tržištu sa sve više konkurenata kojim dominira pet kompanija – Mr. Freeze i Tvornica leda iz Zagreba, Ice Product iz Osijeka, splitski Rebus i Ledeno doba iz Otočca.
Većina njih potrebu za novim proizvođačem leda uvidela je tek pre nekoliko godina, a prihodi im se već mere u milionima. Osim toga, ove kompanije neprestano šire svoju mrežu korisnika, a prihodi im rastu iz godine u godinu.
Mr. Freeze, na primer, porodična je kompanija osnovana 2011, a u 2017. imala je prihod od 1,2 miliona kuna. Samo četiri godine ranije, odnosno u 2013. njihovi prihodi iznosili su nešto više od 160.000 kuna. Nadalje, kompanija Ledeno doba svoje prihode gotovo je udvostručila za samo tri godine – u 2014. taj je proizvođač leda zaradio 1,5 miliona kuna, a prošle godine ta brojka narasla je na 2,8 miliona. Ipak, najbolje posluje Ice Productova Kocka leda koja je u 2017. prihodovala čak 4,4 miliona kuna, a pohvalili su se da im poslovne ponude dolaze sa svih strana od samog osnivanja kompanije.
Ipak, iako se danas proizvođači leda utapaju u poslu, nekima nije bilo jednostavno da dođu do tih prihoda.
„Na početku nam je bilo jako, jako teško. Bila je vrlo slaba prodaja i potražnja za našim proizvodom, a iako su danas kupci razvili svest o mogućnosti kupovine leda, mnogi i dalje ne znaju da ta mogućnost postoji. Dogodi nam se, na primer, i da ugovorimo sastanak s velikim preduzećima i ponudimo naše kockice, a stranka ne zna o čemu uopšte pričamo“, kaže Damir Valjak iz Tvornice leda, prenosi Jutarnji list.