Čuveni kremni namaz Nutela, italijanskog proizvođača Ferero, proizvodi se na pet kontinenata od sastojaka koji potiču iz čitavog sveta.
Zbog toga je Nutela pravi simbol globalizacije, navodi se u nedavnoj studiji OECD koja se bavila industrijskim brendovima.
Često osporavana, a redovno imitirana, „Nutela“ je pravi predstavnik proizvoda koji su osvojili svet, piše švajcarski list „24 sata“.
U istraživanju se navodi da se godišnje oko 250.000 tona ovog krema proizvodi u devet fabrika širom sveta: pet u Evropi (Francuska, Nemačka, Poljska i dve u Italiji), jedna u Rusiji, jedna u Kanadi, dve u Južnoj Americi (Brazil i Argentina) i jedna u Australiji.
Svi ovi proizvodni centri koriste sirovine iz različitih delova sveta: lešnik iz Turske, palmino ulje iz Malezije, kakao iz Nigerije, šećer iz Brazila i Francuske, vanilu iz Kine i Francuske, i još obrano mleko koje se prozvodi u zemlji u kojoj je smeštena fabrika.
Distribucija se vrši putem 75 prodajnih objekata širom sveta, a glavni centri distribucije su u Evropi, Severnoj i Južnoj Americi i Okeaniji.
U Aziji ne postoji nijedna fabrika „nutele“, zato što ovaj slatki krem od lešnika nije popularan na ovom kontinentu, dodaje se u studiji. Umesto njega, ovde je tražen drugi Fererov brend – „roše“, koji se proizvodi u jednoj fabrici u Indiji.
Za 50 godina nisam video ružniju rasvetu u Kneza Miloša od Skupštine ka Londonu. Sklanjajte to ruglo koje odudara od svega ostalog. Jadno i bedno! Da se smeju „turisti“.