Svet

28.03.2016. 10:01

Poslovni dnevnik

Autor: Nova Ekonomija

Zašto je Zara toliko efikasnija od konkurenata?

Svet

28.03.2016. 10:01

Većina trgovaca popularnim modnim krpicama teško drži ritam sa Zarom.

Ta kompanija ima već legendarno efikasan lanac snabdevanja i vrlo brzo puni svoje police artiklima koje viđamo na modnim pistama.

Zara se često hvali kao kompanija koja ima najbolji poslovni model u sektoru. 

„Uvereni smo da Inditeks, kompanija vlasnik Zare, ima najbolji poslovni model kad je reč o prodaji odeće i očekujemo dvocifreni godišnji rast zarade Inditeksa u periodu od idućih pet godina“, objavljeno je u analizi koju donosi Vol strit Džornal. 

Ovaj kako se čini besprekorni uspeh nije slučajnost. Zara u svom rukavu ima oružje koje joj omogućuje da izbegne promašaje koji su vrlo česti u modnoj industriji. 

Jedan od vodećih ljudi Inditeksa nedavno je za portal Refineri 29 objasnio da ta kompanija ima ‘centar za obradu podataka’ koji je u radu 24 sata dnevno. Taj centar za obradu podataka prikuplja podatke o prodaji iz svake pojedinačne prodavnice, a poseban tim bavi se reakcijama kupaca. 

Mnogi Zarini konkurenti su proteklih godina imali problema jer nisu pogodili želje njihove ciljane publike, ali Zara, čini se, taj problem rešava i pre nego se on pojavi. 

Činjenica da ne izlažu previše artikala sličnog modnog stila, još je jedna prednost Zare pred konkurencijom jer su na taj način rešili problem čišćenja zaliha.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.