Samsung je i za treći poslovni kvartal izdao upozorenje da će rezultati biti slabiji od očekivanih. Kompanija ovog puta navodi da je glavni krivac za to niža prosečna prodajna cena pametnih telefona.
Operativna dobit bi trebalo da iznosi 4,1 biliona južnokorejskih vona, što je pad od 60 odsto u odnosu na prošlu godinu. Tehnički, reč je o tome da Samsungova strategija vezana za pametne telefone više jednostavno ne funkcioniše.
Tržište je preplavila jeftinija i kvalitetna konkurencija, a tempo je „ubitačan”, uprkos tvrdnjama nekih analitičara da polako dolazi do zasićenja tržišta.
Xiaomi i Huawei samo su deo te priče, jer u ponudi imaju i uređaje visokog segmenta po ceni značajno nižoj od konkurencije. Samsungovi ekvivalentni modeli su ponekad i dvostruko skuplji. To znači da nije sve u nižem i srednjem segmentu tržišta, za koji analitičari veruju da je ključan za budućnost Samsunga uopšte.
Na kompaniju se vrši pritisak iz svih mogućih tržišnih sfera vezanih za mobilne uređaje. Apple je nedavno predstavio dva nova iPhone modela uz rekordnu prodaju, od kojih je jedan namenjen isključivo kao odgovor „kralju fablet” modela, seriji Galaxy Note. Samsung smanjivanjem cena pokušava da bude konkurentniji, ali to na posletku utiče na prihode kompanije, koja više od 60 odsto svog profita grabi upravo zahvaljujući mobilnim telefonima.
Analitičari očekuju da će se situacija do kraja godine možda i izmeniti u tom smislu. Od čipova bi kompanija na samom kraju godine mogla da uzme više profita od mobilnih uređaja, dok se za sledeću godinu planira bitno restrukturiranje cele kompanije, prema izvorima poznatim Wall Street Journalu.
Na pitanje zašto je Samsung krenuo silaznom putanjom, nakon što je ne tako davno ostvario rekorde u poslovanju, odgovara Horejs Dediu, poznati industrijski analitičar koji naročito prati mobilno tržište.
Na društvenoj mreži Twitter objavio je da Samsungove operacije s mobilnim telefonima počinju „da zvuče poznato”. Na pitanje da li aludira na Samsungov trend uveden rezultatima s prošlog kvartala u kojem su morali poslati upozorenje investitorima ili pak misli o nekim potonulim igračima iz mobilne industrije, rekao je sledeće: „Moj komentar je primarno vezan za to da se istorija ponavlja u mobilnoj industriji. Firme koje su posebno fokusirane na hardver, imaju tendenciju prolaska kroz cikluse eksplozije i naglog pada i nisu u stanju da održe uspešno poslovanje.“
Dediu, za razliku od analitičara koji rešenje vide u restrukturiranju, smatra da to nije dovoljno. „Organizacijska promena se čini potrebnom, ali je retko kada dovoljna”, rekao je on.
Postoji li izlaz za Samsung?
Uopšteno gledano, kompanija bi prema ovom analitičaru morala da zakorači izvan isključivog sveta hardvera u model servisa i pripadajućeg softvera. Ipak, tu postoje prepreke.
„Za mnoge kompanije je tako nešto nemoguće jer ne kontrolišu platforme koje koriste. Zarobljeni su u modularnom svetu”, kaže on. Osim eksplozije konkurencije i smanjenja profita zbog niže cene uređaja, Samsung dugoročno mora odgovoriti na više problema.
Dediu na svojoj stranici ponavlja činjenicu da Samsung jednostavno nema kontrolu nad platformom kojom se probio na tržište i zahvaljujući kojoj je zadržao krunu na brojnim tržištima.
Dok je Samsungova Tizen platforma u više navrata odgođena, čini se da je jedan od izlaza upravo to – ali uz njega sledi i niz rizika. Onaj najočigedniji je vezan za Samsungov nedostatak kontrolisanog softvera, ekosistema i servisa.
Da se, barem hipotetički, ovog trenutka kompanija odluči na prestanak podrške za Android uz potpuno razrađen plan za Tizen platformu, to bi bilo ravno samoubistvu. Dediu smatra da je integracija svega jedno od ključnih pitanja na koje će kompanija morati da pruži odgovor u kvartalima koji slede.
Da li će se istorija ponoviti, zavisi uglavnom od samog južnokorejskog džina. Ipak, jasno je da je u nekim stvarima Samsung bolno sličan palim gorostasima industrije. Nokia i Motorola su uvek bile poznate po izvrsnom hardveru, koji je ograničavao na ovaj ili onaj način, upravo softver.
Samsung u svakom slučaju za sad ima mnoštvo resursa na raspolaganju, a naročito se treba osvrnuti na njihovu proizvodnju čipova. Šansa da će kompanija u mobilnom svetu implodirati poput Nokije, čini se malom, ali kako Dediu zaključuje, „mnoge velike kompanije su postale male, a sve su sledile sličan put”.
Otišli su mnogi kvalitetni i obrazovani mladi ljudi,samo nema ko da objavi i napise članak o tome,a kako kaže gospodin i u pravu je totalno,ovo je vreme totalnih „Kompletnih Idiota“!!