Svet

26.06.2020. 15:53

Business Insider

Autor: Nova Ekonomija

Zatvaraju se radnje: H&M sledi Zaru

Švedski modni brend H&M pojačava tempo zatvaranja prodavnica u 2020. godini i preusmerava se na internet prodaju kako bi se uskladio sa promenama navika potrošača usled pandemije korona virusa, javlja Business Insider.Gigant b...

Foto: Pixabay

Svet

26.06.2020. 15:53

Švedski modni brend H&M pojačava tempo zatvaranja prodavnica u 2020. godini i preusmerava se na internet prodaju kako bi se uskladio sa promenama navika potrošača usled pandemije korona virusa, javlja Business Insider.

Gigant brze mode zabeležio je pad prodaje u iznosu od 24 odsto od 1. decembra do 31. maja ove godine, dok je tokom drugog kvartala ove godine zbog zatvorenih prodavnica taj pad bio duplo veći.

U međuvremenu, prodaja putem interneta povećala se za 32 odsto, od početka marta do kraja maja, pa će se u skladu sa tim zatvoriti 170 prodavnica.

To je 40 više od prethodno planiranog, a kako bi se ojačala onlajn prodaja, kompanija će početi i sa prilagođavanjem svog voznog parka tom načinu poslovanja.

Razlog je, navodi se, očekivanje da će pandemija imati dugotrajan uticaj na ponašanje kupaca, koji sve više prelaze onlajn kupovinu.

„Jasno je da će brze promene u ponašanju kupaca izazvane pandemijom dodatno ubrzati digitalizaciju trgovine odećom. Ubrzavamo digitalni razvoj, optimizujemo portfolio prodavnica i integrišemo naše kanale“, izjavila je izvršna direktorka H&M Grupe Helena Helmerson.

Detalji o tome koji brendovi se najmanje prodaju i da li je to uticalo na zatvaranje prodavnica, nisu saopšteni.

Analitičari, kako se dodaje, očekuju da će pandemija imati trajan uticaj na način kupovine.

„Internet prodaja će verovatno biti veća nego ranije i to je činjenica koju bi trebalo dobro da procene vlasnici brendova“, odgovorio je Biznis Insajderu Nil Sanders, direktor kompanije Global Data Riteil.

Prema njegovim rečima, trgovci koji nude takozvani omničenl (omnichanel) način prodaje, najbolje će biti pozicionirani u budućnosti, a među gubitnicima će biti vlasnici velikih poslovnih prostora, koji su sve manje relevantni.

Omničenl način trgovine podrazumeva pristup prema kome potrošač može da kupuje robu uz pomoć kućnog računara, tableta ili mobilnog telefona ili u pravoj radnji, sa potpuno istim doživljajem.

H&M nije sam u nameri da se orijentiše na internet prodaju, nakon korona virusa.

Španska kompanija Inditek, koja je između ostalog vlasnik brendova poput Zare i Masimo Dutija, objavila je nedavno da će zatvoriti između 1000 i 1200 prodavnica u naredne dve godine, jer su očekivanja da će onlajn prodaja činiti četvrtinu poslovanja do 2022. godine.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.