Vesti iz sveta

11.01.2019. 14:41

PC Press

Autor: Direktorka Gugla

Zavisnici od društvenih mreža često donose pogrešne odluke

Poslednja istraživanja ukazuju na to da oni koji postanu zavisni od društvenih mreža često donose pogrešne odluke, slično kao oni koji su zavisni od alkohola ili opojnih supstanci, prenosi PC Press.
Istraživanje sprovedeno na Državnom univerzitetu u Michiganu pokazalo je da oni koji preterano koriste platforme kao što su Fejsbuk i Tviter o svom životu odlučuju slično kao da su pod uticajem alkohola ili opijata, a naučnici su istakli da socijalne platforme koristi jedna trećina čovečanstva, što problem čini poprilično ozbiljnim. Učesnici eksperimenta su u prvom delu ispitivanja popunjavali anketu čiji je cilj bio da utvrdi u kojem su stepenu zavisni od društvenih mreža, te koliko ove utiču na način na koji obavljaju posao, te školske aktivnosti.
Nakon toga je usledio drugi deo eksperimenta – Iowa Gambling Task – koji psiholozi koriste kako bi utvrdili koliko neka navika utiče na proces donošenja odluka. Tokom ispitivanja je utvrđeno da su najgore rezultate postigli oni koji najviše koriste društvene mreže, slično kao oni koji su zavisni od opojnih supstanci.
Čitav život se zasniva na procesu donošenja odluka, a utvrđeno je da oni koji zloupotrebljavaju alkohol ili opojne supstance ne uče iz grešaka, te nastavljaju da se ponašaju po negativnom obrascu. Nakon ovog ispitivanja došlo se do zaključka da slično važi i za one koji previše vremena provode na društvenim mrežama, te se ističe da, iako socijalne platforme donose mnoge prednosti, ipak imaju i tamnu stranu, te mogu negativno da utiču na pojedinca koji ih ne koristi pravilno.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.