Srbija

03.02.2016. 14:29

Hubspot Blogs

Autor: Nova Ekonomija

10 saveta za pametno korišćenje LinkedIn profila

Srbija

03.02.2016. 14:29

Linked in je, sa 380 miliona članova, jedna od najpopularnijih društvenih mreža generalno i svakako najpopularnija za profesionalce. Ipak, većina korisnika ne iskorišćava njen pun potencijal.

U navali najrazličitijih društvenih mreža, kada se svako
malo učlanimo na neku novu, LinkedIn često ostane u zapećku. Međutim, istina je
da ova mreža može biti izuzetno moćna, naročito ako ste svesni svih njenih
alata i ako im posvetite dovoljno pažnje.

Kao i na svakoj društvenoj mreži, i na LinkedInu treba
krenuti od sređivanja profila, pošto je u pitanju vaš „izlog” odnosno prvo što
će potencijalni poslovni partner, poslodavac ili klijent videti kada se bude
zainteresovao za vas. Priznaćete da je u tom slučaju jako bitno da „izlog”
deluje pristojno i sređeno.

1. Prilagodite svoju URL adresu za javno prikazivanje

Vaš profil će izgledati znatno profesionalnije, a biće lakši
i za deljenje, ukoliko pilagodite javni URL. U prevodu, mnogo je privlačnije da
u adresi vašeg LinkedIn profila umesto niza zbunjujućih brojeva na kraju, bude
recimo vaše ime. Link treba da izgleda recimo ovako: http://www.linkedin.com/in/petarpetrovic. Podešavanje možete izvesti na ovom linku, u desnom uglu gde
stoji „Your public profile URL”.

2. Dodajte pozadinsku fotografiju na vaš lični profil

LinkedIn je ovu mogućnost dodao u junu 2014. godine, čime je
omogućio korisnicima da dodatno personalizuju svoj profil. Imajte u vidu da je
LinkedIn profesionalna mreža, pa bi pozadina trebalo da bude u skladu sa tim.
To može biti reklama za vaš biznis, profesionalni blog, onlajn prodavnicu ili
bilo šta drugo za šta smatrate da može unarediti vaš posao. Da biste dodali
pozadinsku fotografiju, pratite sledeće korake:  Profile >> Edit Profile u
vrhu navigacije, potom Add a background photo na vrhu stranice. LinkedIn navodi
da bi fotografija trebalo da bude u JPG, PNG ili GIF formatu, da bude manja od
8 MB i da je najbolja rezolucija 1400 x 425 piksela. 

3. Napravite profilni LinkedIn bedž za vaš lični sajt ili blog

Ukoliko imate lični sajt ili blog, na njemu možete
promovisati svoj LinkedIn profil tako što ćete na njega ugraditi takozvani
Profile Bagde, koji vodi do vašeg profila na ovoj društvenoj mreži. Postoji
nekoliko raazličitih dizajna za ovaj dodatak, pa možete odabrati onaj koji
najviše odgovara vašem ukusu i sajtu.

4. Optimizujte prateći tekst za linkove prema sajtovima ili
blogovima koje reklamirate na LinkedIn profilu

Kada na svoj profil postavite linkove ka vašim blogovima ili
sajtovima, umesto generičkog teksta koji ih prati možete dodati tekst koji će
delovati privlačnije za posetioce vašeg profila. Na taj način možete da
povećate broj klikova na linkove. Na primer, ako je u pitanju link do bloga,
standardan opis „Blog” možete zameniti opisom koji govori o čemu je blog.
Recimo „Blog o ekonomiji”. Svaki profil može da prikazuje najviše tri linka, a
oni mogu biti menjani i prilagođeni pomoću sledećih koraka: Profile >>
Edit Profile >> Contact Info i zatim klikom na ikonicu olovke.

5. Optimizujte svoj LinkedIn profil za pretraživače

Ovo možete učiniti tako što ćete svoj profil „tagovati”
ključnim rečima za koje smatrate da su bitne za vaš posao, veštine i stručnu
osposobljenost, odnosno sve ono što biste mogli da ponudite potencijalnim
klijentima. Ove reči možete uneti u različitim sekcijama profila, a jedna je i
u vašem osnovnom profilnom opisu.

6. Pokažite primere svog rada i reference

LinkedIn dozvoljava unos različitih formi kao što su video
snimci, slike, dokumenta, linkovi i prezentacije i to u sekcijama Summary,
Education i Experience. Sve to vam omogućava da kreirate jednu dobru prezentaciju
svega što ste radili.

7. Unosite, brišite i preuređujte sekcije profila onako kako
želite

LinkedIn pmogućava da rearanžirate sekcije profila u skladu
sa svojim željama i ukusom. U Edit modu možete odabrati koje nove sekcije
želite da dodate i kako one treba da budu raspoređene.

8. Koristite mogućnost „Snimljenih pretraga”

LinkedIn omogućava korisnicima da snime do 10 pretraga
poslova i tri pretrage korisnika. Kada zadate pretragu, možete kliknuti na
opciju Save search u desnom vrhu stranice i sačuvati rezultate pretrage za
kasnije korišćenje i analizu. Možete iskoristiti i mogućnost da vam LinkedIn
nedeljno ili mesečno šalje podsetnike na mejl kada se u podacima na mreži
pojave novi poslovi iz oblasti koja vas interesuje.

9. Koristite LinkedIn pretragu za traženje posla

LinkedIn je vremenom postao ne samo velika baza
profesionalaca, već i baza ponuda i potražnje poslova. Pri vrhu stranice možete
videti opciju Advanced Search i upravo je to alat koji možete koristiti da
pretražite poslove po ključnim rečima, nazivu, industriji, lokaciji,
kompanijama, funkcijama, nivou iskustva i nizu drugih kriterijuma. LinkedIn će
vam čak sugerisati i poslove koji bi možda mogli da vas interesuju iako nisu
baš iz vaše oblasti.

10. Koristite Endorsements opciju

LinkedIn je alatku Endorsements lansirao 2012. godine, a
svodi se na to da korisnici mogu da istaknu svoje veštine i znanja pomoću niza
tagova, što će se sve prikazati u sekciji „Skills” na profilu. To je praktično
pregled veština koje posedujete, a zabavno je to što i drugi korisnici mogu da
vas „endorsuju”, pa možete da saznate kako vas drugi vide i za šta ste, po
njihovom mišljenju, stručni i kompetentni. Naravno, svaku veštinu za koju vas
neko „endorsuje”, a za koju smatrate da nije adekvatna, možete obrisati.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Gospodo iz EPS, svuda u svetu elektrodistribucija (telekomunikacija i dr.) korisnicima o svom trošku instalira priključke i daje svoju opremu/merne uređaje, pa TEK onda, sklapa ugovore sa korisnicima-potrošačima! To što vi radite nije isto i nemojte se porediti i pravdati rečju da je tako „svuda u svetu“! Daleko smo mi od tog takvog SVETA, a dobrim delom ste i vi kao i Vodovod, Gas i ostali zaslužni za to! Otimate od građana ono što su oni „papreno“ platili i kao Hajduci „postajete vlasnici“! To nema nigde u tom svetu koga vi pominjete! Nema veze sa zdravim razumom a nije ni po zakonu! U krajnjem slučaju dužni ste svakom građaninu koji je sam investirao svoj priključak i kupovao brojilo da vratite oko 1500 Nemačkih maraka ili ga za taj iznos oslobodite plaćanja struje, gasa i ko je već šta od „Javnih preduzeća“ Oteo od građana i nametnuo se kao „Vlasnik“! To je pravda i to je fer i pošteno!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.