Srbija

25.11.2024. 14:45

Autor: Dunja Milanović

Adriatic Luxury Summit u Beogradu: Zbog većih plata građani u Srbiji ukažu u luksuz, kaže ministarka privrede

Nova ekonomija

Foto: Katarina Pantelić

Srbija

25.11.2024. 14:45

U hotelu St. Regis na Beogradu na vodi danas je održan „Luxury Adriatic Summit“, sa ciljem da „pozicionira region, a posebno Srbiju, na evropskoj mapi luksuza“. Ministarka privrede Adrijana Mesarović uvodnim na ovom događaju je Srbiju ocenila kao „zemlju mira“ i najbrže rastuću ekonomiju u regionu.

Mesarović je rekla da s rastom bruto domaćeg proizvoda raste i potencijal za dalja ulaganja i rast, a da sve to ne bi bilo moguće bez ulaganja u infrastrukturu, privredne reforme i stvaranja pogodnog poslovnog okruženja.

„Izvoz robe i usluga proteklih 12 godina povećan je gotovo četiri puta. Priliv stranih direktnih investicija u tom periodu ukupno iznosi 34 milijarde evra, a 2023. godine postigli smo rekord sa 4,5 milijarde evra, kada smo bili lider u privlačenju stranih direktnih investicija u regionu“, rekla je Mesarović.

Ona je dodala da je taj napredak pratio i rast plata koji direktno utiče na tržište luksuza, jer se „naši građani sve češće odlučuju da ulažu u luksuz“.

Predsednica Adriatic Luxury Business Association (ALBA) Ivana Laković predstavila je rezultate BSG istraživanja koje pokazuje rezultate tržišta luksuza u regionu, ali i u svetu. Iako je rast sektora luksuza u regionu opao sa očekivanih 5,5 odsto na 2,8 odsto, ovo istraživanje predviđa godišnji rast za oko četiri odsto u naredne četiri godine.

Proteklih nekoliko godina najveći trend u industriji luksuza predstavljaju personalizovani proizvodi, luksuzna i jedinstvena iskustva, a kod mlađih generacija jedna od presudnih stvari je održivost, bez koje, kako je Laković naglasila, „oni ne žele da sarađuju“.

„Održivost nije nešto o čemu može da se pregovara“, rekla je ona.

Ono za čim luksuzni sektor kaska u odnosu na ostale sektore trgovine je digitalni prostor, pa je Laković skrenula pažnju da ovaj sektor mora da se digitalizuje kako bi opstao u budućnosti.

Najveći potrošači na luksuzni sektor su Kina sa 102 milijarde i SAD sa oko 100 milijardi evra godišnje, dok su najveći proizvođači luksuznih predmeta Francuska i Italija.

Tokom prvog panela – „Navigacija socio-ekonomskih faktora u širenju luksuzne industrije“, predsednik Upravnog odbora Vista Rica Investment Fund Zoran Popović rekao je da je jedan od presudnih faktora za razvoj ove industrije razvoj regulatorne, tehnološke i edukativne infrastrukture, kako bi se privukle strane direktne investicije.

Popović je naglasio da je Srbija dobila investicioni rejting što će dodatno približiti lokalnu infrastrukturu sa međunarodnom zajednicom.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.