
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Foto: Wikipedia/Aero Icarus /https://www.flickr.com/people/46423105@N03Er Srbija uzela je u tromesečni zakup jedan od dva aviona flote Er Monteregra, zbog čega je crnogorski avio-prevoznik smanjio planirani intenzitet saobraćaja i neće uspostaviti redovne linije ka Zapadnoj Evropi tokom zime, piše crnogorski portal Pobjeda.
Zakup počinje danas i trajaće do kraja marta naredne godine, a realizovaće se po principu wet lease-a, koji pored aviona podrazumijeva zakup posade, održavanje i osiguranje.
Kako navode izvori Pobjede, dogovor je postignut za cenu od 1.900 evra po blok satu, a očekuje se da če biti realizovano 500 blok sati što će crnogorskom prevozniku doneti prihod od 900.000 evra za tri meseca.
Ipak, nije poznato da li će i koliko Er Montenegro profitirati od ovog aranžmana sa glavnim konkurentom Er Srbijom, kao ni koliko bi zakupljen avion doneo prihoda da je umesto toga leteo iz Crne Gore ka Zapadnoj Evropi.
„Menadžment tvrdi da zakup ne ugrožava značajno postojeći saobraćaj. Zaključili su da tržište Crne Gore u ovom trenutku ne može donijeti profit na destinacijama u Zapadnoj Evropi u toku zimske sezone, osim nekoliko datuma oko novogodišnjih praznika, te da je to neuporedivo sa ugovorenim zakupom“, kažu izvori Pobjede.
Er Srbija će avion koristiti za saobraćaj ka pet destinacija, pet dana sedmično.
Zakup je dogovoren u popodnevnim časovima, te je planirano da avion pola dana saobraća za Er Montenegro, a drugu polovinu za Er Serbia, sa noćenjem u Beogradu, odakle će naredni dan letjeti za Tivat.
Zbog ovog aranžmana, Er Montenegro je od ove sedmice ukinuo letove iz Tivta ka Beogradu ponedjeljkom, a odustali su i od uspostavljanja letova ka Frankfurtu, Cirihu i Parizu, ostavljajući crnogorske građane bez direktne avio-veze sa tim evropskim metropolama
Takođe nejasno je i kako će Er Montenegro postupiti u slučaju kvara aviona datog u zakup, ali i drugog koji imaju u floti.
Reč je o avionima starim 13 i 14 godina, čije je stanje motora upitno. Ukoliko dođe do njihovog ispada u naredna tri meseca, Er Montenegro ima dve opcije – da obustavi svoj saobraćaj ili da iznajmljuje avione od drugih avio-kompanija, što bi obesmislilo posao sa Er Srbijom.
Pobjeda je nedavno objavila dopis Odbora direktora Er Montenegra upućen Vladi u kojem se konstatuje da kompaniji preti kriza likvidnosti najkasnije do jeseni naredne godine, da nemaju budućnost sa dva aviona, te da su za dve godine napravili minus od deset miliona eura.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE