Srbija

20.10.2016. 12:11

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Ajdared jabuke najtraženije, Greni smit malo ko hoće

Srbija

20.10.2016. 12:11

U zapadnoj Srbiji počela je berba jabuka koje su ove godine odličnog kvaliteta i ima ih u ogromnim količinama, a za razliku od sorte „greni smit“, koja ima lošu cenu i malo je tražena, sorta „ajdared“ je najtraženija i gotovo kompletan rod ogao bi da završi na ruskom tržištu.

Za berbu jabuka kod poznatog voćara i stručnjaka za voćaratvo profesora Sveta Stamenkovića angažuju se spretni berači koji osim brzine imaju i iskustvo u ovom poslu kao i znanje o sortama.

„Zbog ravnomerno raspoređenih padavina kvalitet jabuke zelene sorte greni smit odličnog je kvaliteta, pa je prva klasa 95 odsto roda. Ipak cena i potražnja ove sorte je izuzetno niska“, kaže Stamenković.

Prodajna cena „greni smita“ je u otkupu 40 dinara prve klase, a druga klasa je od 28 do 30 dinara.

Od hektara i po pod jabukom u voćnjaku Stamenkovića „greni smit“ zastupljen je sa 18 odsto, dok je „ajdared“ zasađen na 80 odsto površina pa će dobra cena i potražnja za ovom sortom nadomestiti troškove.

„Ajdared je najtraženija sorta i ima dobru cenu, ne zahteva neke posebne uslove u tehnologiji gajenja tako da u našim uslovima ova sorta daje najbolje rezultate imajući u vidu činjenicu da su u EU odustali od proizvodnje ove sorte i to je šansa da mi prodamo ajdared na ruskom tržistu“, kaže Stamenković.

Danas se, inače, u svetu obeležava Dan jabuke, koja se u Srbiji gaji na oko 24.000 hektara i čija je prošečna godišnja proizvodnja u poslednje tri godine preko 300.000 tona.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.