Alkaloid AD Skoplje je ostvario pozitivne finansijske rezultate u periodu januar-septembar 2016. godine, pokazuju nerevidirani samostalni i nerevidirani konsolidovani Bilansi uspeha.
U periodu januar – septembar 2016. godine ukupna konsolidovana prodaja dostigla je 99,9 miliona evra što je povećanje od 5% u odnosu na isti period prošle godine. Konsolidovani prihodi od prodaje na domaćem tržištu porasli su za 2%, dok je ukupan konsolidovani izvoz kompanije povećan za 7%.
Od ukupne konsolidovane prodaje, 39% realizovano je na domaćem tržištu, dok strana tržišta čine 61%.
Podelom po regionima, zemlje jugoistočne Evrope čine 34% od prodaje, Rusije i ZND – 7%, 18% od prodaje realizovano je u zemljama Zapadne Evrope (EU i EFTA), dok druga tržišta čine 2%.
„Najveći rast na izvoznim tržištima je viđen u sledećim zemljama: SAD – 74%, Rusija – 12%, Rumunija – 56%, Slovenija – 17%, Poljska – 486%, Velika Britanija – 198%, Mađarska 236% . Ukupna konsolidovana prodaja po grupi proizvoda pokazuje da su najbolje prodavani proizvodi iz segmenta farmacije – 82%, i to OTC – 18%, kardiovaskularni proizvodi – 18%, neurološki – 14%, antibiotici – 12% itd. Hemija, kozmetika, botanički segment čine 18% od ukupne konsolidovane prodaje, ili preciznije hemija – 3%, kozmetika – 11% i botanika – 4%“, navodi se u saopštenju te kompanije.
Konsolidovana zarada pre odbijanja kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), koja je dostigla 14,9 miliona evra, beleži rast od 9%, dok je neto konsolidovani profit u iznosu od 8,3 miliona evra, povećan za 10%.
Ukupne investicije u dugoročnu imovinu za period januar – septembar 2016. iznosile su 8,9 miliona evra.