Posle objave da nije postignut dogovor o daljem funkcionisanju Bus plus sistema, iz firme Apeks kažu da još nisu dobili pismeno obaveštenje o raskidu ugovora.
„Još je rano za bilo kakve komentare, razmatramo sve opcije. Osim usmenog saopštenja na sastanku da će biti prekinuta saradnja Apeksa i grada, nismo dobili nikakav zvanični dokument“, rekao je prilično suzdržano Sava Terzić, jedan od vlasnika Apeksa.
„Raskid ugovora podrazumeva i da nas zvanično, pismenim putem obaveste o tome, kao i o rokovima, do kada obaveze traju, odnosno kada se prekidaju“, anveo je on i dodao da će o detaljnijim informacijama i podacima oko pregovora javnost biti upoznata u naredna dva-tri dana.
Gradska uprava saopštila je u četvrtak da nisu postigli dogovor sa firmom Apeks o budućem funkcionisanju sistema Bus-plus i najavili novi tender za izbor novog operatera u gradskom prevozu.
Kako je saopšteno iz gradske uprave, predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali izjavio je da u razgovorima sa predstavnicima Apeksa nije pronađeno rešenje koje je prihvatljivo i u skladu sa interesima grada.
„Izdao sam nalog Sekretarijatu za saobraćaj i Direkciji za javni prevoz da se krene u pripremu dokumentacije za novi tender za izbor novog operatera sa kojim bi grad Beograd kreirao sistem na potpuno novim osnovama, od kojih bi najveću korist imali Beograd i Beograđani“, rekao je Mali.
U gradu smatraju da sistem Bus plus nije operativan. Naplata karata se u poslednjih godinu dana drastično smanjila, pa je samo prošle godine iz budžeta, na ime subvencija, za GSP isplaćeno 7,5 milijardi dinara. Izlaz je, po mišljenju čelnih ljudi prestonice, uvođenje novog stranog partnera koji bi obezbedio uređaje neophodne za funkcionisanje sistema, dok bi za prodaju markica i kontrolu ponovo bio nadležan grad.
Bolja naplata u javnom gradskom prevozu, čime bi se grad rasteretio od izdvajanja subvencija iz budžeta, bio je glavni argument prethodne gradske vlasti za uvođenje Bus plusa. Očekivala se i veća bezbednost vozača i putnika, ali i smanjenje troškova funkcionisanja sistema prevoza.
Ugovor sa Apeksom potpisan je septembra 2010. godine na čitavu deceniju i prema ovom dokumentu, grad stiče pravo da otkupi sistem posle četiri godine od njegovog uvođenja. Cena u petoj godini eksploatacije je 5,6 miliona evra. Ukoliko bi se sistem preuzeo u šestoj, to bi koštalo 4,6 miliona, u sedmoj – 2,4 miliona, a u osmoj – milion evra. Ukupna cena opreme i softvera sa ugradnjom bez PDV iznosila je 12.153.232 evra.
Otisao je Sasa Drecun na odmor imao je puno lazi da ispise pa malo da se odmori, jer stizu nove price i nove lazi.