Srbija

20.04.2021. 12:34

AstraZeneca

Autor: Nova Ekonomija

AstraZeneca pruža podršku poslovanju malih i srednjih preduzeća

Zaposleni kompanije AstraZeneca, pored svakodnevnog angažovanja da inovativne lekove učine dostupnim što većem broju ljudi širom sveta, trude se da na svaki način pomognu zajednici u kojoj posluju i žive.U okviru strategije odr...

AstraZeneca

Srbija

20.04.2021. 12:34

Zaposleni kompanije AstraZeneca, pored svakodnevnog angažovanja da inovativne lekove učine dostupnim što većem broju ljudi širom sveta, trude se da na svaki način pomognu zajednici u kojoj posluju i žive.

U okviru strategije održivosti, kompanija AstraZeneca daje veliki doprinos i u pržanju podrške poslovanju malih i srednjih preduzeća koja predstavljaju vrlo važan segment društva u gotovo svim zemljama sveta pa i u našoj. Kao stabilan izvor kreiranja novih radnih mesta, ova preduzeća takođe podstiču inovativnost i razvoj novih tehnologija.

Inicijativa je započeta saradnjom sa organizacijom „1.000 žena“, pod pokroviteljstvom Etno mreže. Naime, Etno mreža je krovna asocijacija svih proizvođača različitih srpskih i tradicionalnih rukotvorina, pri čemu je cilj da se osnaži uloga žena posebno u seoskim sredinama, kao i da se naša kulturna baština sačuva od zaborava. Inicijativa „1000 žena“ predstavlja organizaciju hiljadu žena iz različitih ruralnih delova Srbije, koje svojim znanjem i umećem doprinose očuvanju srpske tradicije i kulture. Prave se različiti predmeti (peškiri, tkani podmetači, prostirke, različiti pleteni, vezeni programi) i to najčešće sa motivima tkanice, jednom od najprepoznatljivijih elemenata srpske narodne tradicije.

Cilj Etno mreže da pokrene ovakvu inicijativu jeste da se na godišnjem nivou obezbedi posao za hiljadu žena kao dodatni prihod njihovim domaćinstvima.

AstraZeneca kao društveno odgovorna kompanija želela je da doprinese ekonomskom osnaživanju žena i mladih u seoskim sredinama ali i očuvanju kulturnog nasleđa naše zemlje.

Dobar povod da se nabave rukotvorine ove organizacije je upravo bio Osmi mart – Dan žena 2020.

Umesto standardnih poklona u vidu cveća, dame zaposlene u kompaniji, dobile su upravo rukotvorine ove organizacije.
       

 

Druga inicijativa koju je kompanija AstraZeneca sprovela u delo povodom obeležavanja istog praznika bila je podrška još jednoj organizaciji iza čije delatnosti se krije plemenita namera. Naime, ketering za sastanak koji je organizovan povodom obeležavanja Dana žena prepremio je  Bagel Bejgl

Ovaj prostor, ljudi i koncept su deo jedne borbe koja traje više od dvanaest godina – borbe za pravedno društvo ravnopravnih, koje promoviše različitost i solidarnost. Radnju je osnovala NVO Atina – organizacija koja se od 2003. godine zalaže za prava žrtava trgovine ljudima i drugih vidova iskorišćavanja, sa ciljem da unapredi održivost svojih programa. Specifičnije, cilj rada ove organizacije je kreiranje održivog sistema za socijalnu inkluziju marginalizovanih i višestruko diskriminisanih grupa.

Na ovaj način je kompanija dala svoj doprinos I kupovinom hrane u Bagel Bejgl-u pomogla žrtvama trgovine ljudima.
         

  

U 2021. godini inicijativu nastavljamo podrskom jednog malo ali veoma značajno preduzeća – EkoBag. Kupovinom poklona za svije zaposlene, AstraZeneca je je doprinela i osvestila problem teškog zapošljavanja žena starijih od 45 godina, kao i problem otpadnih sirovina koje završe na smetištima. 

EkoBag je prvo ekološko socijalno preduzeće u Srbiji koje se bavi promocijom kreativne reciklaže PVC folija sa bilborda, zaštitom životne sredine I zapošljavanjem žena starijih od 45 godina. Osnivačica ovog preduzeća, gospođa Ivanka Stamenović, došla je na ideju da različite upotrebne predmete upravo pravi od PVC folije. 

Bilbordi, posteri i plakati koje viđamo na ulicama svakodnevno završavaju na deponijama smeća na kojima je potrebno preko 1500 godina da se materijal od kojih su napravljeni (PVC folija) razgradi. 

S druge strane, žene preko 45 godine su pogođene tranzicijom i to je razlog otežanog pronalaženja zaposlenja i uključivanja u normalno društveno funkcionisanje. 

Upravo je gospođa Stamenović rešila oba problema, osnivajući svoje preduzeće.

Najpre, ideja je bila obuka šivenja za žene starije od 45 godine koje su ostale bez posla, a nakon toga ideja se proširila na zapošljavanje tih žena  u EkoBagu, pri čemu materijal od kojih šiju jeste upravo PVC folija korišćena za bilborde.U ovom udruženju se bilbordi donose, peru, seku i na kraju, od njih, šiju različiti upotrebni predmeti kao što su torbe, fascikle, rančevi…

Moto EkoBag preduzeća je „Bolje ceger u ruci nego kesa na grani“. S tim u vezi, AstraZeneca je podržala ovu ideju, i kupovinom fascikli i torbi za sve zaposlene smanjila zagađivanje životne sredine, a ujedno podržala da sve žene bez obzira na godine imaju pravo na rad.                           Više nego ikad, poslodavci daju prednost inicijativama za raznolikost i inkluziju i ulažu resurse kako bi osigurali da njihovi timovi budu predodređeni za uspeh. Fokusiranje na različitost i inkluziju nije samo pametna investicija za poslovanje već i važna stvar za čovečanstvo.

Važnost raznolikosti i uvažavanje različitih mišljenja, prepoznala je i AstraZeneca, kako globalno, tako i na nivou lokalnih predstavništava. Prethodnih godina, kompanija je obeležavala dan značajan za raznolikost, da bi 2020. godine, ovom događaju posvetila čitavu nedelju.

Lokalni tim zadužen za podizanje svesti o raznolikosti i inkluzije je organizovao niz aktivnosti sa ciljem da podstaknu na razmišljanje sve zaposlene i doprinesu većoj slobodi u izražavanju i prihvatanju različitih mišljenja. Kako bi podstakli interaktivnost, lokalni tim je stupio u kontakt sa organizacijom  DEČJE SRCE kako bi obezbedio nagrade za najistaknutije zaposlene.

Zašto DEČJE SRCE?

Humanitarna organizacija DEČJE SRCE pomaže deci i mladima ometenim u razvoju kroz sprovodjenje integrativnih, psihosocijalnih i edukativnih programa kako sa njima tako i sa njihovim roditeljima i volonterima koji žele svojim radom da doprinesu njihovom kvalitetnijem životu. Ova plemenita priča je započeta okupljanjem grupe entuzijasta, mahom defektologa, ali i drugih stručnjaka iz humanističkih profesija, koji su svoje znanje, vreme i druge resurse odlučili da posvete pomoći osobama sa smetnjama u razvoju. Misija organizacije DEČJE SRCE je pružanje profesionalne podrške osobama ometenim u razvoju, kao i njihovim porodicama, na teritoriji Srbije i Crne Gore u cilju  eliminisanja predrasuda i integracija osoba ometenih u razvoju u društvo.. U Srbiji ne postoji precizna evidencija o broju osoba ometenih u razvoju, ali prema nezvaničnim podacima Srbija broji oko 200 000 lica. Rad organizacije se bazira na unapređenju okruženja i kreiranju povoljnijih uslova za radno angažovanje i zapošljavanje osoba sa smetnjama u razvoju. 2019. godine je otvoren kafe-restoran i radno-okupacioni centar „Zvuci srca“ u kome su mogućnost za rad dobile mlade osobe sa smetnjama u razvoju. Radni centar se sastoji iz tri komponente: kafe-restoran, radionica u kojoj zaposleni štampaju majice, šolje, bedževe, šiju cegere i prave različite rukotvorine i treći izložbeni deo u kom posetioci mogu da vide i kupe proizvode nastale u radionici.

Ideja angažovanja ovakve organizacije bila je dvojaka. Ukazan je značaj poštovanja različitosti i uključivanja osoba sa smetnjama u razvoju, ali je i podignuta svest o postojanju jedne ovakve organizacije za čiji kafe-restoran verujemo da će u budućnosti često biti mesto važnih sastanaka, a radionica izvor inspiracija za kupovinu nekih novih poklona.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.