Atlantic Grupa je u prvih devet meseci 2016. godine ostvarila prihode od prodaje od 502,0 miliona evra, što u odnosu na isto razdoblje 2015. godine predstavlja pad od 4,9 posto.
Dobit iz poslovanja pre kamata i poreza (EBITDA) iznosi 55,7 miliona evra i manja je za 6,9 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 1,3% i iznosi 30,7 miliona evra.
Zoran Stanković, potpredsednik Grupe za finansije rekao je da je pad prodaje uslovljen prekidom saradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane, kao i deprecijacijom ruske rublje i srpskog dinara.
„Izuzmu li se navedeni efekti, prihodi od prodaje u odnosu na isti period lane rasli su 3,0 posto. Dobit iz poslovanja smanjena je u najvećoj meri ranije najavljenim značajnim ulaganjima u razvoj distribucije sopstvenih brendova u Nemačkoj i Austriji, dok istovremeno gotovo svi poslovni segmenti beleže značajan rast profitabilnosti“, rekao je Stanković.
Od važnih poslovnih događaja ističe se ulaganje u jačanje distributivnih kapaciteta u Nemačkoj i Austriji s ciljem značajnog rasta prodaje sopstvenih brendova na tim tržištima, i restrukturiranje Strateškog poslovnog područja Sportske i aktivne prehrane uz fokus na proizvode sa najvišom profitabilnošću.
Takođe, Atlantic je s EBRD-om i četiri partnerske banke: Erste, Raiffeisen, Sberbank i Unicredit, te Međunarodnom finansijskom korporacijom (IFC) dogovorio povoljnije finansijske uslove kreditnog paketa u vrednosti od 191,5 miliona eura uz produženu ročnost.
Beleži se i uspešno izdanje korporativnih obveznica u iznosu od 27 miliona eura s fiksnom godišnjom kamatnom stopom od 3,125 posto.
Prema poslednjem istraživanju agencije Valicon četiri robne marke Atlantic Grupe su među top 10 brendova u regionu: Cedevita, Smoki, Argeta i Cockta, a Atlantic Grupa je osvojila priznanja za najbolje korporativno upravljanje u Hrvatskoj, kao i za transparentnost u odnosima s investitorima.
Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet meseci 2016., posmatrajući bez prethodno navedenih negativnih uticaja, najviše su pridoneli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 14,1 posto, Strateško poslovno područje Zdravlje i nega s rastom od 6,3 posto,
Strateško poslovno područje slatko i slano s rastom od 2,4 posto, kao i Distributivno područje Hrvatska s rastom od 1,5 posto.
Kafa se sa 20,5 posto učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 102,9 miliona eura prihoda od prodaje.
Posmatrano po tržištima, najveći rast od 3,7 posto ostvaren je na tržištu Hrvatske koje je sa učešćem u ukupnom prihodu od 29,3 posto najveće tržište Atlantic Grupe, zatim na tržištu BiH koje je raslo 3,4 posto i ima učešće u ukupnom prihodu od 8,0 posto, kao i na tržištu Slovenije sa rastom od 2,0 posto i učešćem u prihodu od 16,2 posto.
Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 68,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,5 posto, farmaceutski lanac Farmacia sa 7,1 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu, u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju sa 4,1 posto.