Vesti iz zemlje

03.08.2017. 11:47

Blic

Autor: Nova Ekonomija

Beograd neće dobiti metro ni u narednih deset godina

Prva trasa metroa u Beogradu, i to nekompletna, koja bi povezala Makiško polje i Pančevački most, mogla bi da bude u funkciji 2027. godine.

Njen završetak do Mirijeva i druga linija od Ustaničke do Zemuna – 2033.

Ovo stoji u nedavno predstavljenom Master planu saobraćajne infrastrukture Beograda, koji je rađen skoro godinu i po, a u kojem je savetodavnu ulogu imala britanska firma WSP. 

„Predmet posebne studije pretpostavlja da će linija 1 do Pančevačkog mosta biti završena do 2027, nakon čega sledi otvaranje linije 2 i ostatka linije 1 do Mirijeva do 2033. godine“, stoji u prezentovanoj studiji pod stavkom „ključni nalazi“. 

I na još jednom mestu se 2027. godina spominje kao prva u kojoj bi prestonica mogla da ima metro. 

„Sa predstojećim poboljšanjem sistema BG voza i mogućom izgradnjom sistema metroa na vreme za otvaranje 2027. godine, savetuje se da grad napravi javno preduzeće koje bi bilo odgovorno za planiranje i nabavku građevinskih radova i sistema (uključujući i vozove)“, stoji u odeljku „institucionalna pitanja“. 

U Master planu postoji još nekoliko interesantnih detalja koji nisu istaknuti na njegovoj promociji. Tako se predviđa da su za trenutno glavne projekte, Stari savski most, tunel od Savske do Dunavske padine, BG voz, te završetak unutrašnjeg magistralnog prstena (UMP) i spoljne magistralne tangente (SMP) potrebna 883 mil evra. Bez metroa. 

Takođe, predlaže se i razmatranje spajanja funkcija Sekretarijata za saobraćaj i Sekretarijata za javni prevoz, ali i paritet u tarifama za ulično i vanulično parkiranje (garaže). 

Master plan saobraćaja preporučuje moguće povećanje učešća privatnih prevoznika na autobuskim linijama, „što bi povećalo konkurentnost cena“, postepenu racionalizaciju voznog parka, restrukturiranje linija koje opslužuju BG voz i Metro koridore, te bi, kako stoji, „grad mogao da učini javni prevoz pristupačnijim“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.