Srbija

27.02.2017. 10:31

Autor: Nova Ekonomija

Beograd uvodi još pametnih semafora da bi se povećalo korišćenje tramvajskog prevoza

Srbija

27.02.2017. 10:31

Neiskorišćenost tramvajskog kapaciteta, naročito na Novom Beogradu biće prošlost za šest meseci.

Posle dobijenih rezultata nakon brojanja putnika koji su pokazali da žitelji glavnog grada najviše putuju autobusima, dok je iskorišćenost tramvaja tek 17 odsto, nadležni su odlučili da „ubrzaju“ tramvaje, pišu Večernje novosti.

Prema rečima Uglješe Mitrovića, sekretara za javni prevoz, rešenje je u pametnim semaforima. 

„Istina je da postoji velika neiskorišćenost tramvaja, pogotovo onih koji saobraćaju na Novom Beogradu. Za razliku od autobusa oni su spori jer staju na svakom semaforu, stajalištima, a potrebno je i vreme da putnici uđu i izađu iz vozila. Zato se sugrađani odlučuju za autobuse“, kaže Mitrović. 

„Rešenje za ubrzanje tramvaja je postavljanje senzora, kao kod Veterinarskog fakulteta. U pregovorima smo sa Sekretarijatom za saobraćaj, a ideja je da se na svim saobraćajnicama gde saobraćaju tramavaji postave semafori sa senzorima, koji bi se otvarali pri nailasku tramvaja“, objašnjava on. 

U Sekretarijatu za javni prevoz dodaju da će do jeseni senzori biti ugrađeni na semaforima duž Jurija Gagarina. 

A od jeseni, kada se očekuje da će proći javna nabavka, u planu je postavljanje senzora na semaforima duž svih saobraćajnica kojima voze tramvaji. 

Studija brojanja putnika pokazala je da je od deset linija koje dnevno prevezu najviše putnika, samo jedna tramvajska. I to „sedmica“ koja saobraća od Novog Beograda do Ustaničke ulice. Dužina tramvajske pruge u Beogradu je 55 kilometara, a od toga je rekonstruisano oko 60 odsto. Predstoji uređenje šina u Ruzveltovoj, Karađorđevoj, Cara Dušana, Džordža Vašingtona, Kraljice Marije, na Trgu Slavija, kao i u Bulevaru oslobođenja do Veterinarskog fakulteta, Bulevaru kralja Aleksandra – od Gospodara Vučića do okretnice u Ustaničkoj. 

GSP Beograd u dnevnom saobraćaju ima 125 linija na kojima saobraćaju autobusi, sedam na kojima voze trolejbusi i 10 tramvajskih linija. Osim što tramvaji pokrivaju više linija nego trolejbusi, imaju i širu mrežu. Dužina trolejbuskih linija je 55,8 kilometara, dok je tramvajskih duplo duža – 114,2 kilometra.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.