Briga ljudi za bezbednost hrane i za zaštitu životne sredine se povećala tokom pandemije koronavirusa, navodi se u istraživanju koje kompanija Tetra Pak sprovodi svake godne. Kompanija naglašava i da više od dve trećine ispitanika smatra da je bezbednost hrane jedna od najvažnijih društvenih tema.
Dodaje se da na globalnom nivou, 77 odsto potrošača smatra da je jedan od ključnih izazova i hrana koja završava kao otpad.
Isti broj ispitanika smatra da COVID-19 predstavlja „stvarnu opasnost“, dok briga o životnoj sredini takođe ostaje upadljivo važna tema u svesti potrošača.
Trinaesto po redu Tetra Pak Indeks istraživanje pokazalo je da je globalna zabrinutost za bezbednost hrane i njenu buduću dostupnost porasla za 10 odsto, kao i da se u 2020. popela na nivo od 40 odsto u poređenju sa 30 odsto koliko je zabeleženo u 2019. godini.
Više od polovine potrošača veruje da je povećavanje bezbednosti hrane odgovornost proizvođača i to smatraju glavnim izazovom kojom bi kompanije najpre trebalo da se pozabave u budućnosti.
Prema ovogodišnjem istraživanju, zdravlje je usko povezano sa temama bezbednosti hrane i higijene.
Dve trećine potrošača reklo je da biti zdrav znači i biti bezbedan, a 60 odsto njih na globalnom nivou pokazalo je zabrinutost za bezbednost kao i za higijenu hrane koju kupuju.
Potrošači tvrde i da je jedna od osnovnih namena ambalaže, bezbednost hrane i izrazili su zabrinutost u vezi sa mogućim uticajem inovacija u oblasti zaštite životne sredine na bezbednost hrane.
Većina ispitanika navodi i da je korišćenje „održive ambalaže“ jedna od osnovnih tema kojom bi proizvođači trebalo da se pozabave.
„Kroz blisku saradnju sa našim klijentima i partnerima, već se nalazimo na putu da stvorimo potpuno održivu ambalažu za hranu, kartonsku ambalažu koja je napravljena isključivo od obnovljivih ili recikliranih materijala (i) od sirovina kojima se odgovorno upravlja“, izjavio je generalni direktor kompanije Tetra Pak, Adolfo Orive.
SVETSKI DAN BEZBEDNOSTI HRANE: DA LI GLEDAMO KAKVU HRANU JEDEMO?OTPAD OD HRANE – RASTUĆI PROBLEM
Najnovije istraživanje koje je sproveo Tetra Pak Indeks govori i o tome da raste otpad koji nastaje od neiskorišćene hrane, jer više od tri četvrtine ispitanika to smatra razlogom za zabrinutost.
„Uticaj pandemije na lance snabdevanja je pojačao svest o tome da je hrana koja završava kao otpad rastući problem. Postoji verovatnoća da će ovakav sentiment i dalje nastaviti da se pojačava, uporedo sa potrebom da se nahrani rastuća svetska populacija“, navodi se u saopštenju povodom najnovijeg istraživanja.
Potrošači navode i da je smanjenje otpada hrane istovremeno i najvažniji problem životne sredine na koji oni mogu da utiču, ali je i jedan od prva tri prioriteta za proizvođače.
„Zbunjujuće deklarisanje predstavlja barijeru u tom smislu, ali brendovima nudi i mogućnost za unapređenje komunikacije“, dodaje se u saopštenju.
Istraživanje kopmanije Tetra Pak sprovedeno je u saradnji sa kompanijom Ipsos.