Vesti iz zemlje

13.06.2014. 15:41

24 sata

Autor: Nova Ekonomija

Čak 39 odsto studenata posle studija želi u inostranstvo

Nakon završenih studija u Beogradu, čak 39 odsto studenata sebe vidi u inostranstvu, pokazalo je istraživanje Marketing radionice Ekonomskog fakulteta u Beogradu.
Istraživanje je sprovedeno u aprilu među 1.500 studenata sa 30 fakulteta, prenosi 24 sata.
Najveći broj studenata koji želi posle studija da ode u inostranstvo je sa Arhitektonskog, Medicinskog i Fakulteta fizičke hemije, dok su fakulteti sa najmanjim brojem studenata koji žele da napuste zemlju: Bogoslovski, Matematički i Učiteljski fakultet.
Glavni razlog za odlazak iz zemlje je nizak životni standard u Srbiji, slede nemogućnost zaposlenja i dalje školovanje. Tek petina ispitanih akademaca ne želi da napusti zemlju. 
Trećina studenata, posle završenih studija, sebe vidi u državnom preduzeću, nešto manji procenat u privatnom. U državni sektor žele zbog sigurnije plate i boljeg radnog vremena, a prednosti privatnog studenti vide u boljim zaradama, mogućnosti napredovanja i korisnijim radnim iskustvom. Kao najznačajniji faktor pri zaposlenju studenti navode vezu, ličnu sposobnost i preporuku. Diploma i prethodna praksa su na poslednja dva mesta po mišljenju ispitanih akademaca. 
Zanimljivo je da čak dve trećine akademaca finansiraju roditelji, što je najniži procenat od 2009. godine, a čak trećina prethodne godine nije letovala.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Jedno od besmislenih pravila „Poslovnog prostora“ je i to da novi zakupac mora da plati sva dugovanja od prethodnog zakupca, sto svakako odbija zainteresovane.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.