Često viđamo dostavljače po ulicama kako jure na biciklima sa ciljem da što pre dostave porudžbine do velikog broja korisnika. U toku vožnje često krše propise u saobraćaju tako što voze van biciklističkih i pešačkih staza zbog čega često dolaze u konflikt sa pešacima.
Najčešće ne poštuju semafor, pravilo vožnje metar od ivice kolovoza, ali i nošenje kacige i zaštitne opreme, kako je propisano Zakonom o bezbednosti saobraćaja.
Jedan od dostavljača kompanije Glovo (ime poznato redakciji) je u razgovoru za Novu ekonomiju rekao da ih na brzu vožnju i prečice navodi aplikacija putem koje rade.
Naime, prema njegovim rečima, dostavljači su „primorani“da krše Zakon o bezbednosti saobraćajane bi li uspeli da isporuče dovoljan broj dostava.
Aplikacija putem koje rade, pokazuje im najkraći put do restorana ili kupca, pa tako, umesto da pokazuje putanju kojom se kreću automobili ili biciklisti, u vreme ručka kada je velika gužva ili kada se ljudi vraćaju sa posla, aplikacija pokazuje putanju kojom bi se kretao pešak– odnosno najkraću putanju.
„Ne vozim brzo i trudim se da isporučim narudžbinu na najbezbedniji način za sebe i za okolinu. Nije teško zaključiti da je kretanje biciklista po neuređenim zonama vrlo rizično za njih kao i za ostale učesnike u saobraćaju, pogotovo što aplikacija ne razlikuje ni ulice ni putanje kojima se krećeš i često nije moguće izbeći neke dostave koje su nezgodne za vožnju“, kazao je dostavljač u razgovoru za Novu ekonomiju.
Rekao je i da je posao baš iz tog razloga naporan, jer su dostavljači konstantno izloženi saobraćajnom stresu i rizicima od nezgode.
Na pitanje koliko su dostavljači “opasni” po druge učesnike u saobraćaju, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu Boris Antić rekao je da su dostavljači izuzetno opasni zbog brzine kojom voze.
“Meni kao profesoru bezbednosti saobraćaja ne odgovara to što nigde nije ograničena brzina kretanja bicikala na putevima. To znači da u nekoj ulici gde je ograničenje 50 kilometara na sat, možete voziti bicikl brzinom od 50 kilometara na sat. Dozvoljeno vam je”, rekao je on u razgovoru za Novu ekonomiju.
Kako je istakao, upravo takav način vožnje nije nimalo bezbedan.
“Doktorirao sam na polju biciklista, ali mene je najviše strah od dostavljača koji izleću sa svih strana žureći da zarade što više”, rekao je Antić.
Na pitanje da li postoji uređaj koji bi mogao da izmeri takvu brzinu kretanja biciklista, odgovorio je potvrdno.
Nedavni izveštaj, pokazao je da dostavljači, odnosno platformski radnici nemaju i često ne znaju svoja radna prava.
Dostavljačima u Srbiji često nedostaju osnovna radna prava kao što su pristup nadoknadi za nezaposlenost, plaćeno bolovanje, godišnji odmor i porodiljski/očevski dopust.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Oni su samo zrtve agencija za dostavljanje koje ih tako jure da budu sto brzi da ne gube poslove kao i drzave i inspekcija kao i neobucenosti za njihova prava i bezbednost. Oni uglacnom rade preko agencija i mimalno su osigurani a niko ih ne obavestava da svaki sidar i njijova krivca moze da ih kosta ako ne zatvora onda velike odstete zs teze povrede sto je oko 3000evra pa na vise. Takodje im niko ne objasnjava da sa minimalnnim osigiranjem u slicaju njihovog invaliditeta ne mogu nista da rade i padaju dozivotno na teret socijalne pomoci ako prezive sudare i mrznju koji uspesno razvijaju i kod pesaka i vozaca
Apsolutno se slazem da iz perspektive pesaka i drugih posmatraca sa strane deluje da jurcamo, medjutim za mene individualno je to normalna brzina jer sa takvom brzinom ovladavam i razmisljam citavu raskrsnicu u napred, sto je dovelo do toga da za sve ovo vreme sto radim za dostavu (godinu dana) imao sam samo jedan incident i to gde je zena setala ukoso biciklistickom, nit sam mogao levo nit desno i zakacio je ramenom
Ali bitno je napomenuti da poznajem kolege kojima je recimo moja brzina, jurcanje i kao takvi oni su najopasniji jer ne znaju da reaguju u takvim situacijama
I jos nesto, kad god sam isao niskom brzinom, niko me primetio ne bi i cesce bi zalazio u situscije gde moram izbegavati ljude jer ne gledaju uopste, ali zato kad vide da idem i do 40 na biciklistickoj kod raskrsnica, stanu jos se sklanjaju dodatno prostor da mi naprave da bi prosao, i nikada nisam imao problem, a i kada vidim da me ljudi nece primetiti, jednostavno na kocnicu ii obilazi..
Biciklu je mesto na biciklističkoj stazi sa ograničenjem brzine 35km/h, a ako je nema na ulici sa pravima kao i svaki dvotočkaš. Jednostavno na trotoaru nemaju šta da traže, a pogotovo sa brzinama 40 na sat i sl. Sve je rešeno samo treba da se primenjuje….
Posebno odeljenje za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Beogradu formiralo je predmet povodom informacija iz Zaključka Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije, kojim se pokreće postupak...
Ukupna vrednost realizovanih transakcija plaćenih karticama putem interneta u Srbiji u prošloj godini dostigla je iznos od 1,6 milijardi evra, što je 39,13 odsto više nego 2022. godinu, a očekuje se da će u ...
U Srbiji je avgustu ove godine izdato je 2.578 građevinskih dozvola, što je 10,4 odsto manje nego u isto vreme 2023. godine, objavio je danas Republički zavod za statistiku (RZS).Od ukupnog broja dozvola...
U Srbiji je 2023. godine stopa rizika od siromaštva iznosila 19,9 odsto, što je bilo 0,3 procetna poena manje nego u 2022. godinu, objavio je danas Republički zavod za statistiku (RZS), prenosi Beta.Prem...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok
Juce mi izleti jedan umalo ne slupa auto koji nije moj koji sam iznajmio u MMS rent a car.Treba to kaznjavati da se napravi neki red.
Kaciga na biciklu nije obavezna
Oni su samo zrtve agencija za dostavljanje koje ih tako jure da budu sto brzi da ne gube poslove kao i drzave i inspekcija kao i neobucenosti za njihova prava i bezbednost. Oni uglacnom rade preko agencija i mimalno su osigurani a niko ih ne obavestava da svaki sidar i njijova krivca moze da ih kosta ako ne zatvora onda velike odstete zs teze povrede sto je oko 3000evra pa na vise. Takodje im niko ne objasnjava da sa minimalnnim osigiranjem u slicaju njihovog invaliditeta ne mogu nista da rade i padaju dozivotno na teret socijalne pomoci ako prezive sudare i mrznju koji uspesno razvijaju i kod pesaka i vozaca
Govorim iz ugla dostavljaca
Apsolutno se slazem da iz perspektive pesaka i drugih posmatraca sa strane deluje da jurcamo, medjutim za mene individualno je to normalna brzina jer sa takvom brzinom ovladavam i razmisljam citavu raskrsnicu u napred, sto je dovelo do toga da za sve ovo vreme sto radim za dostavu (godinu dana) imao sam samo jedan incident i to gde je zena setala ukoso biciklistickom, nit sam mogao levo nit desno i zakacio je ramenom
Ali bitno je napomenuti da poznajem kolege kojima je recimo moja brzina, jurcanje i kao takvi oni su najopasniji jer ne znaju da reaguju u takvim situacijama
I jos nesto, kad god sam isao niskom brzinom, niko me primetio ne bi i cesce bi zalazio u situscije gde moram izbegavati ljude jer ne gledaju uopste, ali zato kad vide da idem i do 40 na biciklistickoj kod raskrsnica, stanu jos se sklanjaju dodatno prostor da mi naprave da bi prosao, i nikada nisam imao problem, a i kada vidim da me ljudi nece primetiti, jednostavno na kocnicu ii obilazi..
Biciklu je mesto na biciklističkoj stazi sa ograničenjem brzine 35km/h, a ako je nema na ulici sa pravima kao i svaki dvotočkaš. Jednostavno na trotoaru nemaju šta da traže, a pogotovo sa brzinama 40 na sat i sl. Sve je rešeno samo treba da se primenjuje….