Srbija

22.06.2015. 10:36

Beta

Autor: Nova Ekonomija

Dijaspora Srbiji prošle godine poslala 3,6 milijardi dolara

Srbija

22.06.2015. 10:36

Radnici u inostranstvu u Srbiju su 2014. poslali 3,66 milijardi dolara doznaka, od čega je 2,82 milijarde stiglo iz evropskih zemalja.
Međunarodni fond UN za poljoprivredni razvoj je u izveštaju naveo da doznake u regionu čine veliki deo bruto domaćeg proizvoda – 17 odsto na Kosovu, 11 odsto u BiH, 10 odsto u Crnoj Gori, u Albaniji i Srbiji su ispod 10 odsto BDP-a, odnosno devet i osam procenata, dok je osetno manji udeo u Makedoniji – 4 odsto.
Srbija je među glavnim destinacijama za doznake iz Austrije, gde ima i najviše iseljenika, ali i iz Holandije, Nemačke i Francuske, preneo je portal EurAktiv. 
Prema podacima Svetske banke, Srbija ima 1,3 miliona migranata, od čega oko milion u Evropi i oni čine 14 odsto ukupnog stanovništva. 
Kako je objavljeno, strani radnici u evropskim zemljama poslali su u 2014. u svoje domovine 109,4 milijarde dolara, a očekuje se da u 2015. iznos doznaka u Evropi opadne, pri čemu je jedan od razloga za to je pad vrednosti rublje, valute Rusije koja je među najvećim izvorima doznaka. 
Doznake iznose najčešće 200 do 300 dolara ako se šalju redovno, dok migranti iz jugoistočne Evrope češće šalju veće iznose četiri do pet puta godišnje. 
Doznake imaju ključni značaj za milione domaćinstava širom sveta, pomažu da se podigne životni standard na nivo viši od pukog preživljavanja, kao i da se smanji izloženost rizicima i unaprede zdravlje, obrazovanje, uslovi stanovanja i nivo preduzetništva.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.