Srbija

07.08.2025. 16:31

Autor: Aleksandra Nenadovic

Direktor Infrastrukture železnice Srbije uverava građane da je Prokop bezbedan, uprkos slaboj armaturi i pukotinama

Radovi na malterisanju napuklog stuba na železničkoj stanici Prokop

Malterisanje ispucalih stubova na stanici Prokop. Direktor Železnice tvrdi da je stanica bezbedna, Foto: Edin Drljo

Srbija

07.08.2025. 16:31

Železnička stanica Beograd Centar u Prokopu je bezbedna za korišćenje i funckionisanje železničkog saobraćaja, kažu u preduzeću „Infrastruktura železnice Srbije“, prenosi RTS. Ovo preduzeće je verovatno reagovalo zbog medijskih izveštaja o sanaciji stubova, što je navelo deo javnosti da dovode u pitanje sve javne projekte u Srbiji. Građani u Srbiji su i dalje uznemireni pogibijom 16 osoba zbog pada nadstrešnice na stanici u Novom Sadu. Zbog ovakve klime u društvu, naša redakcija je i poslala pitanja Infrastrukturi železnice Srbije, ali kompanija i dalje odbija da detaljno odgovori na naša pitanja.

Radovi na sanaciji dva stuba u Prokopu, kao i predstojeći radovi na ojačavanju peronskih greda odnose se na deo staničnih objekata koji su izgrađeni još 1997. godine, a od 1977. godine kada su počeli radovi u Prokopu, zakonska obaveza investitora je bila, kako kažu, da periodično vrši ispitivanje delova kompleksa, kao i njegovo održavanje, što prethodnih decenija nije rađeno.

Infrastuktura železnice Srbije je zato preduzela aktivnosti na sanaciji dva stuba i ojačavanju peronskih greda.

Nova Ekonomija je izvestila o upozorenju građevinskog inženjera Edina Drlja koji je obišao radove i utvrdio da radovi koji su u toku nisu logični i liče na „zamazivanje“, te da zgrada nije bezbedna za korišćenje.

Generalni direktor Infrastrukture, Zoran Jevtić, povodom informacija u javnosti da navodno „pucaju konstrukcija i ploča na Prokopu“ rekao je da može da potvrdi da je stanica bezbedna za odvijanje železničkog saobraćaja, kao i korišćenje javnog prostora u okviru te stanice.

„Danas su završeni radovi na dva stuba koja su sanirana tokom prethodna dva meseca“, rekao je Jevtić.

Najavio je da će se nastaviti sa radovima na ojačavanju pojedinih peronskih grada ispod kote 105 (ploča nad peronskim delom), a u toku je tenderska procedura za određivanje najpovoljnijeg ponuđača.

Elaborat o ispitivanju postojeće armiranobetonske konstrukcije objekta železničke stanice Beograd Centar radio je Institut za materijale i konstrukcije Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

Jevtić je istakao da se kontinuirano prati „kretanje“ ploče nad peronskim delom instrumentima visoke preciznosti i konstatovano je da tu nema nikakvih problema i da je ploča stabilna.

Inženjer Edin Drljo o stanju stanice Prokop: U obilasku železničke stanice sa ekipom Nove ekonomije

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Овом објавом резервисао је себи затворску ћелију на дужи временски период.

Ostavite odgovor na Телетабис Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.