Od kraja februara do danas na platformi „Dobri Dabar“ je pokrenuto šest crowdfunding kampanja, tokom kojih je do sada prikupljeno preko milion i po dinara, a dve od ovih šest kampanja su još aktuelne, što znači da će prikupljena sredstava do njihovog završetka premašiti ovaj iznos.
„Pretežnost finansiranja male privrede iz bankarskog sektora, koje potvrđuju i zvanični podaci, je limitirajući faktor osnivanja i razvoja malih i srednjih preduzeća, posebno onih socijalno orijentisanih, jer većina ne ispunjava uslove za kredite ili ne mogu da se obavežu na redovnu isplatu rata i kamata“, kaže Dušan Vulović, ekspert za crowdfunding i osnivač organizacije Loud Crowd.
Ta organizacija je uz podršku Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje koju sprovodi GIZ, pokrenula platformu Dobri Dabar.
Vulović ocenjuje razvoj aternativnih načina finansiranja poslovnih i socijalo odgovornih ideja i projekata neophodan u Srbiji, u šta su se uverili tokom prva tri meseca rada crowdfunding platforme „Dobri Dabar“.
Ispitivanja koje je sprovedeno u okviru Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje ukazuje da 55 odsto ispitanika veoma retko u svom radnom okruženju zapaža osnivanje novih preduzeća i socijalno orijentisanog preduzetništva, 62 odsto njih ne zna nikoga ko je u skorije vreme započeo svoj posao, a čak 73 odsto ispitanika je potvrdilo da bi volelo da pokrene svoj biznis.
„Dobri Dabar“ je prva crowdfunding platforma u Srbiji na kojoj je moguće da kampanje za grupno finansiranje pokreću mala i srednja preduzeća, a prioritet imaju ideje i projekti usmereni ka zelenoj ekonomiji.
Crowdfunding je najčešći metod alternativnog finansiranja projekata u svetu. Kao digitalna, brza, jeftina i potpuno transparentna, ova metoda je globalni fenomen sa jednom od najvećih stopa rasta, a doprinoseći razvoju male privrede i realizaciji socijalno odgovornih projekata crowdfunding ne doprinosi samo razvoju ekonomije i društva, već i zapošljavanju.