U Srbiji je industrija robe široke potrošnje zabeležila rast vrednosti od 16 odsto u 2023. godini, najviše zbog inflacije. Udeo „promo“ prodaje u Srbiji bio je najviši u Adriatik regionu i iznosio je 36 odsto. Najprodavanije prehrambene kategorije (prema vrednosnti prodaje) bile su pivo, gotovi mesni proizvodi, bezalkoholna pića, kafa i keks, saopštila je kompanija NielsenIQ.
U Srbiji, u 2023. godini, ukupna prodaja robe široke potrošnje (FMCG) povećala se za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu, zbog povećanja količine (1,4 odsto) i jedinične vrednosti (14,6 odsto).
Prvih pet vodećih proizvođača imali su i brži tempo rasta, od 17,3 odsto.
Privatne robne marke pokazuju još veću stopu rasta od 21 odsto nadmašujući celokupni rast FMCG industrije. U Srbiji privatne robne marke imaju tržišni udeo od 13,3 odsto.
Najprodavanije prehrambene kategorije prema vrednosnoj prodaji u 2023. godini bile su pivo, gotovi mesni proizvodi, bezalkoholna pića, kafa i keks.
Od navedenih kategorija, količinska prodaja piva i bezalkoholnih pića porasla je četiri odsto u 2023. u poređenju sa 2022, dok su najveći porast cene u istom periodu imali keksi sa 18,3 odsto.
Posmatrajući neprehrambene kategorije, u poređenju s 2022. godinom, najprodavanije kategorije po vrednosti bile su deterdženti za veš, toaletni papir, omekšivači tkanina, dečije pelene i dezodoransi.
U tom razdoblju toaletni papir zabeležio je najveći rast volumena od 8 odsto.
Najveći rast cene u 2023. godine imala je kategorija „deterdženta“, sa 29,4 odsto, a zatim slede omekšivači sa 22 odsto.
Promocije su odigrale ključnu ulogu u oblikovanju ponašanja potrošača i tržišne dinamike u 2023. godini.
U Sloveniji, kupovine podstaknute promocijama u 2023. činile su 29 odsto, u Hrvatskoj takođe 29 odsto dok je u Srbiji udeo promo prodaje bio viši, čak 36 odsto.
Najveći rast vrednosne prodaje među svim kanalima u Srbiji zabeležen je kod diskontera, s rastom od 23,1 odsto u 2023.