Srbija

09.01.2017. 10:57

N1

Autor: Nova Ekonomija

Drobnjak: Vreme je novac, moramo da naplaćujemo putarinu

Srbija

09.01.2017. 10:57

Direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak kaže da je u Srbiji najjeftinija putarina jer se plaća po kilometru. 

„Od Beograda do Niša je 800 dinara. Da idete za Italiju ili Austriju od Batrovaca do Zagreba platićete mnogo više“, rekao je Drobnjak.

Zoran Drobnjak smatra da naplata putarina vinjetama nije poštena, jer svako ko uđe u zemlju mora da kupi vinjetu – vozio se autoputem ili ne.

„To nije ispravno, ja sam išao u Sloveniju, vozio se osam kilometara u jednom pravcu, osam drugom i platio 15 evra vinjetu, dakle platio sam jedan evro po kilometru, a kod nas je ispod tri centa kilometar. Je l vi odete u Mađarsku i vozite se svih sedam dana. I ne kupujete vinjetu da bi ste vozili nego da odete negde. Jeftiniji smo od Francuske, Italije, Hrvatske, u Italiji je 10 centi kilometar“, navodi Drobnjak.

Drobnjak ističe da putarina od Beograda do Niša nije skupa, jer, kako kaže, da nije autoputa putovalo bi se četiri sata, a ovako se stigne za dva.

„Vreme je novac. Moramo da naplaćujemo putarinu da bismo obeležavali autoput, da bismo sređivali ostale puteve“, kazao je.

Poredeći sa Hrvatskom, direktor puteva je rekao da je Hrvatska uložila 14 milijardi evra u puteve, „a mi da uložimo četiri ili pet biće bolji“.

Govoreći o stanju na putevima, Drobnjak je rekao da su prohodne deonice prvog i drugog prioriteta, da postoji problem sa regionalnim putevima drugog reda, i ističe da neće dozvolti da se ponovo desi Feketić.

„Reagovaćemo, zatvorićemo put. Protiv prirode teško može da se spreči, kada je mećava najbolje je zatvoriti saobraćaj, apelovati da se ne ide na put po takvom vremenu, da ne budu u koloni 24 sata“.

Zoran Drobnjak je „preživeo“ pet Vlada i dve rekonstrukcije, Aleksandar Vučić mu je četvrti premijer, ministri su bili Velimir Ilić, Milutin Mrkonjić u dva mandata, Aleksandar Antić, i sada Zorana Mihajlović, kojoj je drugi mandat.

„Posao Vlade je da postavlja i smenjuje direktore, moj posao je održavanje i građenje puteva. Videli ste u medijima da su me 100 puta smenjivali, oni bolje znaju od Vlade. Vidite, Putevi ne mogu da budu u minisu i plusu, koliko imamo od putarina i subvencija toliko potrošimo. Za održavanje imamo 150 milona evra, a treba nam 250 miliona“, navodi Drobnjak.

On kaže da ga premijer Vučić nije kritikovao na sednici Vlade, jer, kako je rekao, zna odlično kako Putevi rade i zadovoljan je.

„Sreća je moja da je Zorana ministarka, ona je toliko zahtevna da gleda svaki zarez, svaki dan nas proziva da završimo ono što smo započeli. Zadovoljni su i zato me nisu ni smenili. Ja radim ovaj posao 30 godina, glupo je da ga ne znam, ne bih ga ni radio da ga ne znam. Ko ne zna posao ne treba ni da ga radi, naročito direktori, naveo je Drobnjak“.

Na zamerke da je u v.d. stanju više godina, iako po zakonu mandat v.d. direktora ne može da traje duže od godinu dana, Drobnjak odgovara da nije on jedini v.d. direktor i da treba da se napravi konkurs.

„Ministarka je rekla da će ove godine da bude konkurs. Ne vidim problem, imam istu odgovornost kao direktor, moram da poštujem zakon. Za ovih 30 godina i 10 godina koliko sam u Putevima, pogledajte šta smo sve završili“, kaže.

Jedan broj preduzeća za puteve, koja su u međuvremenu privatizovana, bave se održavanjem državnih puteva na osnovu ugovora iz 1992. godine. Drobnjak kaže da se time ne krši Zakon o javnim nabavkama.

„Ko vas je slagao da Putevi ne poštuju javne nabavke. Preduzeća koja održavaju puteve rade po ugovoru iz 1992. oni rade po cenovniku JP Putevi. Rade po cenovniku koji je najkvalitetniji i najbolji i realan je. Novac im se raspoređuje prema onome šta su uradili. Biće tendera i za to, mehanizacija i ljudstvo će biti prvi krug, druga faza će biti finansijska“, odgovara Drobnjak.

Premijer Vučić je bio nezadovoljan jer nije završeno izmeštanje naplatne rampe kod Bubanj Potoka. Izjavio je – “ ne mogu da oprostim sebi što su ovi iz Puteva Srbije kasnili. To obrazloženje bila je kiša, to više u Srbiji ne može da bude izgovor“. 

„Izmeštanje naplatne rampe biće gotovo 10. maja. Vučić nije baš čovek koji oprašta, razume procedure koje sam mu objasnio, zna da je padala kiša tri meseca. Mora da bude kvalitetno, nije strašno što kasni, imali smo problema sa padavinama. Kada završimo izmeštanje, imamo vremena da srušimo staru, a Ikea će da bude gotova u avgustu. Premijer i treba da proziva sve direktore, ko šta radi i kako radi. On odlično zna ko koliko radi“, kaže on.

Gostujući u emisiji Novi dan, Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost u saobraćaju rekao je da ne postoji nijedna presuda suda, koja kao uzrok za saobraćajnu nezgodu označava stanje na putu, a da u Nemačkoj ima dosta tavkih slučajeva. 

„Kakva je to komisija, to je neka njegova organizacija. On je pravnik koliko znam, ne znam koliko se razume u puteve. Imamo solidne puteve, imamo 150 miliona evra i to nije samo za održavanje već i za rehabilitaciju. Što se tiče bezbednosti, Svetska banka je rekla da na bezbednost samo 14 odsto utiče put. Ako poštujete porpise, prilagodite brzinu i naiđete na rupu ili valovit put moći ćete da ukočite“, kaže Drobnjak.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.