Vesti iz zemlje

13.04.2022. 11:18

Katarina Baletić

Autor: Nova Ekonomija

Duplo skuplje plaćamo autobuske karte od Evropljana

Foto: Wikimedia

Iako manje zarađujemo, cene autobuskih karata na linijama između dva veća grada su dvostruko veće od prosečne cene u zemljama Evropske unije (EU), pokazuje analiza Komisije za zaštitu konkurencije (KZK).

Dodaje se da je dohodak po stanovniku u Srbiji 2019. godine bio na nivou 41 odsto proseka zemalja Evropske unije.

Kentkart će naplaćivati karte i u kragujevačkim autobusima

Međutim, cene karata po kilometru na linijama između dva veća grada bile su približno dvostruko veće od prosečne cene u zemljama EU.

Cene su više i na linijama između srednjih i malih gradova, navodi se.

„Podaci prikupljeni za ovo istraživanje tržišta ukazuju na to da su tipične cene koje autobuske stanice naplaćuju za ukrcavanje i iskrcavanje putnika više u Srbiji za bar 35 odsto nego u Nemačkoj ili Poljskoj“, ističe Komisija za zaštitu konkurencije.

Korisnici usluga bi mogli da uštede 20 miliona dolara godišnje u izdacima na autobuske karte i stanične usluge kada bi postojala veća konkurencija.

Za uštedu bi bilo dovoljno sniženje cene karata od 10 odsto, pokazuju proračuni Svetske banke.

Međutim, na dve trećine svih autobuskih linija u Srbiji saobraća samo po jedan prevoznik.

Matijević za 2,23 miliona evra kupio autobusku stanicu u Novom Sadu

Koncentracija je niža na republičkom nivou, gde deset najvećih poslovnih grupacija opslužuje više od polovine mreže linija u državi.

Autoprevoznici su najčešće i vlasnici većine autobuskih stanica, a svaki grad najčešće ima samo po jednu autobusku stanicu, čime se dodatno učvršćuje lokalna dominacija prevoznika. 

„Podaci koje su prikupili KZK i Grupa svetske banke ukazuju na to da autobuske stanice u Srbiji često naplaćuju dodatne naknade na cenu karte prodate u svojim prostorijama i pružaju povezanim prevoznicima povoljniji tretman nego konkurentima,“ navodi se u analizi.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.