Razvojem e-servisa država bi svakom građaninu koji sada gubi i više od pola sata za obavljanje jedne procedure na šalteru, mogla godišnje da uštedi pet radnih dana, a troškove administracije smanji i do 75 odsto, pokazao je izveštaj međunarodnog tima stručnjaka o stanju i perspektivama razvoja e-uprave u Srbiji, koji je predstavljen u Skupštini grada.
Zahvaljujući tome bi mogla da se skrati i procedura osnivanja firme i prijave radnika na manje od jednog dana, saopštila je predsednica Upravnog odbora Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj Ana Brnabić na konferenciji.
Brnabićeva je ukazala da je Naled jedna od 100 organizacija u svetu koju je kompanija IBM odabrala u okviru globalne inicijative za podršku zemljama u razvoju.
Inače, ta alijansa je dobila pomoć IBM stručnjaka iz SAD, Indije, Filipina da pripremi komparativnu analizu, strateški okvir i smernice za dalji razvoj elektronske uprave u Srbiji.
Brnabićeva je podsetila da Srbija zauzima 38. mesto od 43 zemlje u Evropi na listi UN po razvoju e-uprave. U regionu, iza Srbije po tome su Bugarska, Albanija, Makedonija i BiH.
Takođe, istakla je da analize pokazuju da je razvoj e-usluga direktno proporcionalan konkurentnosti jedne zemlje i njenoj atraktivnosti za investitore, pa bi razvoj elektronske uprave imao i pozitivan uticaj na plasman Srbije na „Duing biznis“ listi Svetske banke.
Podsetivši da je na centralnom portalu E-uprave Srbije trenutno dostupno 635 elektronskih usluga, Brnabićeva je istakla da su one u većini slučajeva namenjene građanima.
Skoro 30 odsto usluga namenjeno je privredi, a nešto manje državnim institucijama, dodala predsednica Upravnog odbora Naleda.