Procenjuje se da će opomene dobiti oko 80.000 domaćinstava koji su potencijalni kandidati za postupak prinudne naplate. Kupci koji posle opomene izmire obaveze izbegavaju troškove izvršenja, rečeno je iz EPS-a za N1.
Kako nam je rečeno u EPS, za kupce koji imaju neizmirena dugovanja postupak počinje Upozorenjem pred obustavu isporuke električne energije. Ako kupac ne plati dug, obustavlja se isporuka električne energije. Ukoliko ni posle toga, kupac ne izmiri dug pokreće se postupak prinudne naplate.
„Iako Zakonom o izvršenju i obezbeđenju nije obavezno slanje opomene, EPS kupce u kategoriji domaćinstvo još jednom opomene da izmire dugovanja, pre pokretanja postupka prinudne naplate“, objašnjavaju u EPS.
Postupak naplate potraživanja u 2016. godini EPS je sprovodio pre svega obustavom isporuke električne energije kupcima sa dugom. Za dužnike kod kojih ova mera nije dala rezultate u toku je priprema postupka prinudne naplate, koja neminovno stvara veće troškove kupcima, navodi se u ovom preduzeću.
„Procenjuje se da će opomene dobiti oko 80.000 domaćinstava koji su potencijalni kandidati za postupak prinudne naplate. Kupci koji posle opomene izmire obaveze izbegavaju troškove izvršenja. Istovremeno je započeta i prinudna naplata od firmi i preduzetnika. Tokom avgusta podneto je oko 300 predloga za izvršenje, a očekuje se u narednim danima pokretanje postupka za oko 15.000 kupaca iz ove kategorije“, navode u EPS.