Povodom zvaničnog zatvaranja programa Podrška razvoju malih i srednjih preduzeća u Srbiji, koji se od 2013. uspešno sprovodi pod okriljem EBRD, u Beogradu su održana dva stručna panela u okviru kojih su predstavljeni rezultati, kao i značaj ovog programa za razvoj MSP u našoj zemlji. Ovaj program, koji ima za cilj unapređenje malih i srednjih preduzeća u Srbiji, finansiran je od strane Evropske unije uz podršku Ministarstva privrede Vlade Srbije.
Program, čiji je cilj jačanje sektora malih i srednjih preduzeća u Srbiji, je omogućio da 240 malih i srednjih preduzeća dobiju poslovne savete od domaćih i međunarodnih konsultanata i tako povećaju konkurentnost i stimulišu rast. Pored toga, aktivnosti koje su usmerene na poboljšanje kapaciteta u okviru programa, služile su i za jačanje lokalnog konsultantskog tržišta.
Događaju su prisustvovali, njegova akselencija Majkl Davenport šef Delegacije EU u Srbiji, Željko Sertić, ministar privrede Republike Srbije, Daniel Berg, direktor EBRD u Srbiji i Bojana Vukosavljević, principal manager EBRD – Saveti za mala preduzeća, koji su govorili o značaju programa Podrška razvoju malih i srednjih preduzeća u Srbiji za unapređenje MSP sektora u našoj zemlji. Takođe, ovom prilikom predstavljene su i uspešne priče i poruke preduzeća Desing iz Knjaževca i Uniplast iz Čačka, kao i iskustva konsultanata koji su učestvovali u programu.
Daniel Berg, direktor EBRD-a u Srbiji rekao je da je program Podrška razvoju malih i srednjih preduzeća u Srbiji, kojim se podstiče razvoj kompanija iz različitih industrija, veoma uspešan u našoj zemlji.
„Koristi ovog programa za srpska preduzeća su brojni i raznovrsni i EBRD ima zadovoljstvo da pruži tu podršku pospešujući rast ovog vitalnog tržišnog segmenta. Verujemo da jačanjem preduzetničkog duha i obezbeđivanjem dugotrajne podrške malom biznisu možemo pomoći i Srbiji i regionu“, rekao je Daniel Berg.
Na ovaj način, EBRD je podržao više od 750 malih i srednjih preduzeća od početka programa, 2001. godine.
Đorđe Jovanović, direktor za prodaju i marketing preduzeća Uniplast iz Čačka, čija je firma dobila konsultantske savete u oblastima marketinga i prodaje rekao je da je mu je pomoć EBRD-a bila od velike pomoći.
„Tražili smo nekoga da kritički pregleda našu sadašnju prodajnu i marketinšku strategiju, da proceni interne kapacitete i obuči naš tim. Dobili smo pomoć u detaljnom marketing planiranju i analizi na osnovu koje možemo definisati optimalan pravac kompanije. Takođe obavili smo edukaciju zaposlenih u oblasti prodaje i odnosa sa klijentima. Saveti koje smo dobili preko ovog programa sigurno će nam mnogo značiti u praktičnom smislu, kao i za nove ideje. Svakako bih preporučio drugim firmama da se prijave, jer su naša iskustva više nego pozitivna“, rekao je Đorđe Jovanović.
Uticaj ovog programa na rezultate firmi pokazao se kao izuzetno jak. Čak 60 odsto preduzeća koja su dobila savete povećala su obrt od oko 58 odsto, a više od polovine firmi koje su zatražile savet kroz ovaj program povećale su broj zaposlenih u proseku za 46 odsto.
EBRD i Evropska unija će se nadovezivati na ovaj program sa aktivnostima i u novoj fazi, koja će takođe biti finansirana od strane EU kroz Program za razvoj i inovacije preduzeća (EDIF).