Srbija

05.01.2025. 10:28

eKapija

Autor: Nova ekonomija

EXPO 2027 raspisao tender za Showroom specijalizovane izložbe: Šest zona izložbenog prostora na Beogradskom sajmu, a postojaće i jedna spoljašnja

Foto: Belgrade EXPO 2027

Foto: Belgrade EXPO 2027

Srbija

05.01.2025. 10:28

Preduzeće EXPO 2027 doo raspisalo je tender za izradu idejnog projekta, projekta enterijera, projekta za izvođenje i izvođenje radova na postavljanju Showrooma ove specijalizovane izložbe. Rok za podnošenje ponuda je 10. januar, a kako se može videti u tenderskoj dokumentaciji, glavno mesto izvršenja radova je zakupljeni objekat, a to je Hala 5 Beogradskog sajma, prenosi eKapija.

Kako je navedeno u dokumentaciji, Showroom (izložbeni prostor) će biti montažno-demontažni objekat i činiće ga šest prostornih zona unutar objekta – Zona 1 (Lobi), Zona 2 (Sala za prezentacije i posebne projekcije), Zona 3 (Sala za sastanke i poslovna okupljanja), Zona 4 (Primer paviljona međunarodnih učesnika srednje veličine), Zona 5 (Primer paviljona male veličine u fazi u kojoj se predaje međunarodnim učesnicima na dalje uređenje) i Zona 6 (Zona za predah i opuštanje i suvenirnica). Predviđena je i spoljašnja zona.

Šta je predviđeno u šest zona

Zona 1 – Lobi okvirne površine 430m² treba da bude „reprezentativni prostor prijatnog ambijenta u kome se nalazi tajmer za odbrojavanje dana i sati do početka specijalizovane izložbe“. Ovu zonu treba dizajnirati na način da se „kreira doživljaj koji istovremeno poziva na igru i razumevanje glavne teme izložbe kroz vizuelne prikaze“. U prostoru treba opredeliti mesto za izlaganje makete master plana međunarodne specijalizovane izložbe (Naručilac
poseduje maketu), kao i prostor za sedenje i odmor.

Zona 2 – Salu za prezentacije i posebne projekcije okvirne površine 300m² treba projektovati tako da se oformi prostor za prezentacije multimedijalnog sadržaja i prostor za održavanje konferencija za štampu. Prezentacije multimedijalnog sadržaja će se sprovoditi putem led ekrana velikih dimenzija i multimedijalnih ekrana. U okviru zone, kako se može videti u dokumentaciji, treba predvideti i prostor za opuštanje i relaksaciju (Chill Out zonu).

Zona 3 – Salu za sastanke okvirne površine 130m² treba projektovati i izvesti tako da sadrži konferencijske stolove i garniture za održavanje manjih sastanaka i da istovremeno bude prostor za razmenu ideja i realizaciju različitih dogovora, pri čemu je, kako je naglašeno, potrebno da vizuelno prati temu i identitet međunarodne specijalizovane izložbe.

Zona 4 – Paviljon međunarodnih učesnika srednje veličine (Paviljon M) okvirne površine 500m² treba projektovati na dve etaže. Zahtev tendera je da prizemni deo paviljona čine info pult, pešački tok za kretanje posetilaca i prostor za multimedijalne izložbe, sadržaje i kreativna rešenja kinetičkih i interaktivnih elemenata u cilju prezentacije koncepata međunarodnih učesnika. Treba, kako se navodi, predvideti i prostor za šank atraktivnog oblika, dizajniran tako
da vizuelno prati temu specijalizovane izložbe, povezan na sve neophodne instalacije, uz nabavku sve potrebne opreme za funkcionisanje šanka. Paviljon treba da sadrži i prostor opredeljen za pripremu hrane i piće (F&B), prostor za svlačionicu, ostavu, prostor za toalete (muški toalet, ženski toalet i toalet za osobe sa invaliditetom).

Prostori opredeljeni za (F&B) sadržaj i toalete projektuju se i izvode kao Mock-up – bez povezivnja na instalacije. Etažu paviljona projektovati kao galerijski prostor okvirne površine 280 m², u okviru koga se nalaze gornji nivo centralnog dela paviljona, kancelarija sa najviše četiri radna mesta, sala za sastanke manjeg kapaciteta (do 10 mesta) i prostorija za monitoring jedno-dva radna mesta. Frontalna fasada paviljona treba da bude projektovana kao transparentna staklena konstrukcija sa transparentnim led ekranima, kako bi se obezbedio pogled u unutrašnjost paviljona – zahtevi su u tenderskoj dokumentaciji.

Zona 5 – Mali paviljon (Paviljon S), okvirne površine 300m² treba projektovati u jednom nivou, tako da on predstavlja prototip budućih paviljona, odnosno startnu poziciju u kojoj će se paviljoni predavati međunarodnim učesnicima na dalje uređenje. Prostor treba da bude „afirmativan i inspirativan za buduće učesnike, kako bi se pokazao potencijal i mogućnosti da se izložbe različitih međunarodnih učesnika uklapaju i realizuju u opredeljenom
prostoru“.

Zona 6 – Prostor za opuštanje i suvenirnicu okvirne površine 200m², kako se ističe, treba projektovati kao kutak za relaksaciju posetilaca, „koji im omogućava da na najbolji način sumiraju utiske doživljenog iskustva uz osveženje“.

Opširnije pročitajte na portalu eKapija.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.