Srbija

05.01.2025. 10:28

eKapija

Autor: Nova ekonomija

EXPO 2027 raspisao tender za Showroom specijalizovane izložbe: Šest zona izložbenog prostora na Beogradskom sajmu, a postojaće i jedna spoljašnja

Foto: Belgrade EXPO 2027

Foto: Belgrade EXPO 2027

Srbija

05.01.2025. 10:28

Preduzeće EXPO 2027 doo raspisalo je tender za izradu idejnog projekta, projekta enterijera, projekta za izvođenje i izvođenje radova na postavljanju Showrooma ove specijalizovane izložbe. Rok za podnošenje ponuda je 10. januar, a kako se može videti u tenderskoj dokumentaciji, glavno mesto izvršenja radova je zakupljeni objekat, a to je Hala 5 Beogradskog sajma, prenosi eKapija.

Kako je navedeno u dokumentaciji, Showroom (izložbeni prostor) će biti montažno-demontažni objekat i činiće ga šest prostornih zona unutar objekta – Zona 1 (Lobi), Zona 2 (Sala za prezentacije i posebne projekcije), Zona 3 (Sala za sastanke i poslovna okupljanja), Zona 4 (Primer paviljona međunarodnih učesnika srednje veličine), Zona 5 (Primer paviljona male veličine u fazi u kojoj se predaje međunarodnim učesnicima na dalje uređenje) i Zona 6 (Zona za predah i opuštanje i suvenirnica). Predviđena je i spoljašnja zona.

Šta je predviđeno u šest zona

Zona 1 – Lobi okvirne površine 430m² treba da bude „reprezentativni prostor prijatnog ambijenta u kome se nalazi tajmer za odbrojavanje dana i sati do početka specijalizovane izložbe“. Ovu zonu treba dizajnirati na način da se „kreira doživljaj koji istovremeno poziva na igru i razumevanje glavne teme izložbe kroz vizuelne prikaze“. U prostoru treba opredeliti mesto za izlaganje makete master plana međunarodne specijalizovane izložbe (Naručilac
poseduje maketu), kao i prostor za sedenje i odmor.

Zona 2 – Salu za prezentacije i posebne projekcije okvirne površine 300m² treba projektovati tako da se oformi prostor za prezentacije multimedijalnog sadržaja i prostor za održavanje konferencija za štampu. Prezentacije multimedijalnog sadržaja će se sprovoditi putem led ekrana velikih dimenzija i multimedijalnih ekrana. U okviru zone, kako se može videti u dokumentaciji, treba predvideti i prostor za opuštanje i relaksaciju (Chill Out zonu).

Zona 3 – Salu za sastanke okvirne površine 130m² treba projektovati i izvesti tako da sadrži konferencijske stolove i garniture za održavanje manjih sastanaka i da istovremeno bude prostor za razmenu ideja i realizaciju različitih dogovora, pri čemu je, kako je naglašeno, potrebno da vizuelno prati temu i identitet međunarodne specijalizovane izložbe.

Zona 4 – Paviljon međunarodnih učesnika srednje veličine (Paviljon M) okvirne površine 500m² treba projektovati na dve etaže. Zahtev tendera je da prizemni deo paviljona čine info pult, pešački tok za kretanje posetilaca i prostor za multimedijalne izložbe, sadržaje i kreativna rešenja kinetičkih i interaktivnih elemenata u cilju prezentacije koncepata međunarodnih učesnika. Treba, kako se navodi, predvideti i prostor za šank atraktivnog oblika, dizajniran tako
da vizuelno prati temu specijalizovane izložbe, povezan na sve neophodne instalacije, uz nabavku sve potrebne opreme za funkcionisanje šanka. Paviljon treba da sadrži i prostor opredeljen za pripremu hrane i piće (F&B), prostor za svlačionicu, ostavu, prostor za toalete (muški toalet, ženski toalet i toalet za osobe sa invaliditetom).

Prostori opredeljeni za (F&B) sadržaj i toalete projektuju se i izvode kao Mock-up – bez povezivnja na instalacije. Etažu paviljona projektovati kao galerijski prostor okvirne površine 280 m², u okviru koga se nalaze gornji nivo centralnog dela paviljona, kancelarija sa najviše četiri radna mesta, sala za sastanke manjeg kapaciteta (do 10 mesta) i prostorija za monitoring jedno-dva radna mesta. Frontalna fasada paviljona treba da bude projektovana kao transparentna staklena konstrukcija sa transparentnim led ekranima, kako bi se obezbedio pogled u unutrašnjost paviljona – zahtevi su u tenderskoj dokumentaciji.

Zona 5 – Mali paviljon (Paviljon S), okvirne površine 300m² treba projektovati u jednom nivou, tako da on predstavlja prototip budućih paviljona, odnosno startnu poziciju u kojoj će se paviljoni predavati međunarodnim učesnicima na dalje uređenje. Prostor treba da bude „afirmativan i inspirativan za buduće učesnike, kako bi se pokazao potencijal i mogućnosti da se izložbe različitih međunarodnih učesnika uklapaju i realizuju u opredeljenom
prostoru“.

Zona 6 – Prostor za opuštanje i suvenirnicu okvirne površine 200m², kako se ističe, treba projektovati kao kutak za relaksaciju posetilaca, „koji im omogućava da na najbolji način sumiraju utiske doživljenog iskustva uz osveženje“.

Opširnije pročitajte na portalu eKapija.

Zbog EXPO-a i Vojvodina ostala bez novca: Severnoj pokrajini čak 330 miliona evra manje iz državnog budžeta

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.