Vučić: Junajted medija ide na doboš
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da pouzdano zna da "Junajted medija (vlasnik N1, Nove S i Danasa) ide na doboš".On je na televiziji B92 rekao da otuda raste nervoza, a da "nesuđeni direktor...
SHARE Fondacija pozvala je danas 20 svetskih kompanija, među kojima su Google i Facebook, da odrede predstavnike u Srbiji kojima bi se građani i nadležni organi mogli obratiti sa pitanjima vezanim za obradu podataka o ličnosti.
„Iako se biznis modeli ovih kompanija već uveliko zasnivaju na monetizaciji ličnih podataka njihovih korisnika, pa time i građana Srbije, čini se da su oni i dalje praktično nemoćni da ostvare svoja prava u vezi sa podacima kada ih prikupljaju najpoznatije kompanije,“ navodi se u saopštenju SHARE-a.
Ova Fondacija upozorava da za tri meseca počinje primena novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, pisanog po ugledu na evropsku Uredbu o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR), koji propisuje obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji.
Ukoliko neka kompanija nudi proizvode i usluge na teritoriji Srbije ili prati ponašanje građana, dužna je da imenuje fizičko ili pravno lice kome građani mogu da se obrate u vezi sa svojim pravima i koje sarađuje sa Poverenikom za zaštitu podataka o ličnosti.
Kako navodi SHARE, pošto Google, Facebook, Amazon, Netflix i ostali IT giganti obrađuju podatke građana na teritoriji Srbije kako bi pružali usluge, imaju obavezu određivanja domaćeg predstavnika.
PROČITAJTE JOŠ:
Početak primene GDPR-a biće veliki izazov za Srbiju
Da li znate svoje nove obaveze u slučaju hakerskog napada?
„Međutim, politika ovih kompanija, uglavnom onih sa glavnim sedištem u SAD, jeste da se Srbija praktično ne posmatra kao deo Evrope, što dovodi do situacije da se građanima Srbije prava u vezi sa podacima o ličnosti gotovo uopšte ne garantuju,“ navodi se u saopštenju.
Fondacija dodaje da bi građani izvesnije mogli da ostvare svoja prava ili pokrenu spor pred nadležnim organima ako bi Facebook, Google i ostale tehnološke firme imale predstavnike u Srbiji.
„S obzirom na to da građani Srbije zaključuju ugovore o korišćenju usluga sa američkim kompanijama, a građani EU sa evropskim predstavništvima, očigledno je da postoje paralelni sistemi zaštite,“ saopštio je SHARE.
Poziv je upućen kompanijama Google, Facebook, Amazon, Twitter, Snap Inc – Snapchat, AliExpress, Viber, Yandex, Booking, Airbnb, Ryanair, Wizzair, eSky, Yahoo, Netflix, Twitch, Kupujem prodajem, Toptal, GoDaddy i Upwork.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da pouzdano zna da "Junajted medija (vlasnik N1, Nove S i Danasa) ide na doboš".On je na televiziji B92 rekao da otuda raste nervoza, a da "nesuđeni direktor...
Od obustavljanja trgovanja akcijama Naftne industrije Srbije (NIS) na Begradskoj berzi do 28. janura neće biti štete, rekli su danas berzanski stručnjaci za agenciju Beta.Glavni broker brokerske kuće Mom...
U Srbiji je u novembru 2024. izdato 2.811 građevinskih dozvola, što je 16,3 odsto manje nego istog meseca godinu pre, objavio je danas Republički zavod za statistiku (RZS).Od ukupnog broja dozvola izdati...
Povećana prodaja automobila zbog smanjenja kamatnih stopa, postepen rast tržišta električnih vozila, ali i manjak novijih polovnjaka obeležiće tržište automobila u ovoj godini, pokazuje istraživanje sajta ca...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE