Vesti iz zemlje

24.05.2016. 16:41

Beta

Autor: Nova Ekonomija

Građani Srbije kreditnim karticama najčešće kupuju hranu

U Srbiji 74 odsto građana ima platne kartice, a njih 64 odsto najčešće koriste kartice pri kupovini hrane u marketima, 29 odsto za kupovinu odeće, 20 odsto za goriva, saopštila je danas kompanija Masterkard (MasterCard) koja je sprovela istraživanje.

„Najveći broj ispitanika koristi platne kartice, a kreditne kartice osam odsto anketiranih“, rekla je na konferenciji za novinare direktorka prodaje Masterkarda za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu Jelena Ristić.

Dodala je da kreditnu karticu koristi za kupovinu hrane 46 odsto vlasnika tih kartica, 28 odsto za kupovinu odeće i 18 odsto za kupovinu goriva.

Ona je navela da kreditnu karticu ima 21 odsto građana u Srbiji starosti od 35 do 44 godine, a koji su u radnom odnosu.

Prema rečima Jelene Ristić, istraživanje je pokazalo da vlasnici platnih kartica sve manje koriste bankomate, što pokazuje da se kartice sve više upotrebljavaju za plaćanje a ne samo za podizanje novca.

„Iznose preko 1.500 dinara gradjani češće plaćaju platnim karticama nego gotovinom i time je za jedan odsto plaćanje karticom u prednosti u odnosu na plaćanje kešom, a 43 odsto je kartica u prednosti u odnosu na čekove“, rekla je Ristić.

Predstavnici Masterkarda su ukazali da se korisnici platnih kartica žale što ne mogu na pojedinim mestima, kao što su državne institucije, da plaćaju karticom i 34 odsto njih se izjasnilo da žele da se taj problem reši, a zainteresovani su i da se omogući korišćenje kartica na pijacama.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.