Zimska turistička sezona je u punom jeku, građani se već uveliko pripremaju za odmor na leto.
Letnji aranžmani su se u domaćim turističkim agencijama, pojavili već u novembru prošle godine. I odmah su počele i prve uplate. Najpre se prodaju junski aranžmani. I dalje je najtraženija Grčka.
Rana uplata letovanja ima mnoge prednosti. Aranžmani su tada najjeftiniji a ponuda najveća, pa su građani u prilici da rezervišu ono što žele, a ne ono što je preostalo. Tu je i mogućnost plaćanja u 12 rata, odnosno do kraja godine.
„Prodaja letnjih aranžmana ide odlično. Sada nam sledi sajam turizma koji je uvek značio za sve početak one prave prodaje. Mi smo do sada uveliko već prodali aranžmane za neke od destinacija, ali glavna prodaja nam tek sledi“, navodi Mirko Bauk iz turističke agencije Odeon vorld travel.
Zbog političke napetosti i terorističkih napada, neke mediteranske zemlje poslednjih godina posustaju u borbi za turiste. Sa druge strane, Grčka je sve popularnija gostima iz Evrope ali i sveta. Veća potražnja, više cene. Čisti ekonomski zakon.
„Iako smo dobili veće cene od naših partnera iz Grčke, mi nismo generalno dizali cene. Negde gde smo morali, dva, tri posto, ali smo generalno ostali na cenama od prošle godine“, objašnjava Milan Lainović iz turističke agencije Belvi travel.
Za turiste iz Srbije Grčka je obećano letnje odredište već decenijama. Više od 60 odsto onih koji letuju u inostranstvu, odlučuje se za Grčku, slede Italija, Španija, Crna Gora.
Dušan Anastasov iz agencije Big blu navodi da nema mesta na svetu koje može da bude zanimljivo, a da već nije otkriveno za turiste i dodaje da samo blizina i dubina džepe određuju gde će se letovati.
Agencijska ponuda je sve raznovrsnija, ali u katalozima ima malo ili uopšte nema domaćih turističkih mesta.
„Problem postoji u tome što naši hotelijeri nisu naučili da rade sa turističkim agencijama u uslovima prodaje turističkih agencija. Na tome se radi poslednjih par godina i ja verujem, da će, kako vreme prolazi, biti sve bolja ponuda domaćih aranžmana u turističkim agencijama“, objašnjava Aleksandar Seničić direktor JUTE.
U četvrtak 23. februara počinje Beogradski sajam turizma na kojem učestvuje 1.200 izlagača iz više od 50 država. Biće tu i mnoge domaće turističke agencije, a u Hali četiri predstaviće se domaća turistička mesta. U toj hali biće i jedan poštanski šalter, na kojem će posetioci moći da se prijavite za vaučer.