
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Mejkers lab u Čačku; Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić
Medicinska škola u Čačku je prva škola u Srbiji u kojoj je otvoren multidisciplinarni inovativni prostor, Mejkers lab, u kome učenici i nastavnici zajedno istražuju, stvaraju i povezuju se sa lokalnom i širom zajednicom.
View this post on Instagram
Otvaranje prvog Mejkers laba bilo je povod za organizovanje susreta u Čačku u Medicinskoj školi, kome je prisustvovalo više od 20 nastavnika iz različitih škola, učenici i predstavnici organizacija koje zajedno rade na projektu pod nazivom Grupa za obrazovanje koja podrazumeva Nordeus fondaciju, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativu „Digitalna Srbija”.

Mejkers lab u Čačku; Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Mejkers lab u Čačku; Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Mejkers lab u Čačku; Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Mejkers lab u Čačku; Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Mejkers lab u Čačku; Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić

Mejkers lab u Čačku; Foto: Nova ekonomija/Dimitrije Gašić
Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo) onako kako to uveliko rade neke od najrazvijenijih zemalja na svetu.
O ciljevima, programima i radu Mejkers laba na susretu govorili su Jelena Dramićanin, profesorka Medicinske škole i predsednica Školskog odbora, kao i predstavnici organizacija koje čine Grupu za obrazovanje – Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti CPN-a, Darko Radičanin, izvršni direktor Dostignuća mladih u Srbiji, Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative „Digitalna Srbija” i Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije.
Mejkers lab – prostor za umrežavanje i inovacije
Kroz rad u Mejkers labu zamišljeno je da učenici i nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji i rešavanju problema. Ideja je da se đaci zainteresovani za nauku ohrabre da dalje razvijaju interesovanja u tom pravcu i da se podstiče eksperimentisanje i multidisciplinarnost u nastavi. Krajnji cilj je povezivanje škola sa građanskim inicijativama i umrežavanje škola na lokalnom a onda i širem nivou.
„Mejkers lab omogućava nastavnicima da održe multidisciplinaran čas. To znači da će učenici istovremeno sticati znanja i razvijati veštine iz mnogih oblasti, kao i da će moći da to praktično primene. Suština savremenog obrazovanja je upravo u tome da učenik može tokom jednog časa da temi pristupa iz uglova različitih disciplina. Takav način obrazovanja imaće nemerljiv uticaj na sve segmente društva, a Mejkers lab je prostor slobode koji će taj proces pokrenuti“, istakla je Jelena Dramićanin, profesorka Medicinske škole i predsednica Školskog odbora.
Kako je jedan od ciljeva ovog projekta povezivanje škola sa širom zajednicom, što podrazumeva i privredu, nove tehnologije i njihovu primenu u poslovanju, na susretu je bilo reči i o STEAME programima kroz koje će svi moći da steknu jasnu predstavu o značaju veze između tehnologije, nauke i uspešnih industrija, biznisa, umetnosti.
„Većina projekata unutar STEAME obrazovanja biće namenjena praktičnom radu sa učenicima, kao i unapređenju nastavničkih kompetencija i znanja. Malo je projekata koji su namenjeni školama kao složenim, organskim celinama kojima se pristupa sveukupno i strukturalno. Upravo tu na scenu stupaju novi prostori – Mejkers labovi, koji pružaju podršku za kreiranje pojedinačnih strategija razvoja škola u STEAME okviru“, rekla je Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti CPN-a.
Dajući konkretan primer pomenutog koncepta, direktor Inicijative „Digitalna Srbija“ Nebojša Bjelotomić naglasio je značaj medtech oblasti, koje spajaju medicinu i savremene tehnologije: „Budući da prvi Mejkers lab otvaramo u medicinskoj školi savršen primer primene multidisciplinarnosti i STEAME obrazovanja može da bude medtech. Razne aplikacije i uređaji koji su usmereni na poboljšanje kvaliteta života i olakšavanje primene različitih medicinskih terapija su osnov ove oblasti. Gradeći eksperimentalni i preduzetnički način razmišljanja kod učenika, otvaramo put ka uspehu mladih, kreativnih, preduzetnih timova, kako u drugim tako i u ovoj oblasti.”
Dva nova mikroskopa za školu
Grupa za obrazovanje je u potpunosti renovirala i opremila prostor, u skladu sa potrebama škole, i ovom prilikom donirala i dva nova mikroskopa koja su potrebna kako u redovnoj nastavi tako i u vannastavnim aktivnostima.
Događaju su pored pomenutih prisustvovali i predstavnici medija, a jedna od aktivnosti bilo je i takmičenje Poslovni izazov koje realizuje organizacija Dostignuća mladih. Ova aktivnost predstavlja direktan primer programa, ali i posebnog cilja povezivanja škola, dece i nastavnika.
Organizacije koje čine Grupu za obrazovanje
Grupa za obrazovanje osnovana je u septembru ove godine sa ciljem zajedničke podrške obrazovanju, čine je:
U oblasti podrške obrazovanju, fokus je na sprovođenju inovativnih programa zasnovanih na interdisciplinarnom pristupu, iskustvenom učenju i razvoju kompetenci za 21. vek. Dok u oblasti razvoja ekosistema kreativnih industrija, Nordeus fondacija nastavlja sa dosadašnjim naporima Nordeusa kroz sopstvene programe i udruživanjem sa brojnim kompanijama kroz organizacije poput Inicijative Digitalna Srbija i Srpske gejming asocijacije čiji je Nordeus i suosnivač.
Cilj Inicijative „Digitalna Srbija“ je stvaranje poslovnog okruženja koje je u službi digitalne ekonomije. Na putu ka tom cilju ulaže u strateške programe u oblasti formalnog i neformalnog obrazovanja, razvoja startap ekosistema, pravno-regulatornog okvira, digitalne infrastrukture i javnog dijaloga o digitalnoj transformaciji.
Misija organizacije je priprema i osposobljavanje učenika za uspešan život i rad u savremenom svetu u kome su najveće vrednosti inovativnost i preduzetnička inicijativa.
Uz podršku međunarodnih donatora i partnera iz poslovnog sektora u Srbiji, organizacija Dostignuća mladih u Srbiji već 17 godina kroz implementaciju svojih programa i aktivnosti na svim nivoima obrazovanja ukazuje na značaj preduzetničkog obrazovanja čiji su direktni ishod veća zapošljivost mladih, bolja konkurentnost na tržištu rada, osamostaljivanje i brže uključivanje u društvo kao i pokretanje sopstvenog posla, posebno u okviru programa Učenička kompanija.
Medicinska škola u Čačku je prva škola u Srbiji u kojoj je otvoren multidisciplinarni inovativni prostor, Mejkers lab, u kome učenici i nastavnici zajedno istražuju, stvaraju i povezuju se sa lokalnom i širom zajednicom.
Otvaranje prvog Mejkers laba bilo je povod za organizovanje susreta u Čačku u Medicinskoj školi, kome je prisustvovalo više od 20 nastavnika iz različitih škola, učenici i predstavnici organizacija koje zajedno rade na projektu pod nazivom Grupa za obrazovanje koja podrazumeva Nordeus fondaciju, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativu „Digitalna Srbija”.
Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo) onako kako to uveliko rade neke od najrazvijenijih zemalja na svetu.
O ciljevima, programima i radu Mejkers laba na susretu govorili su Jelena Dramićanin, profesorka Medicinske škole i predsednica Školskog odbora, kao i predstavnici organizacija koje čine Grupu za obrazovanje – Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti CPN-a, Darko Radičanin, izvršni direktor Dostignuća mladih u Srbiji, Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative „Digitalna Srbija” i Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije.
Mejkers lab – prostor za umrežavanje i inovacije
Kroz rad u Mejkers labu zamišljeno je da učenici i nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji i rešavanju problema. Ideja je da se đaci zainteresovani za nauku ohrabre da dalje razvijaju interesovanja u tom pravcu i da se podstiče eksperimentisanje i multidisciplinarnost u nastavi. Krajnji cilj je povezivanje škola sa građanskim inicijativama i umrežavanje škola na lokalnom a onda i širem nivou.
„Mejkers lab omogućava nastavnicima da održe multidisciplinaran čas. To znači da će učenici istovremeno sticati znanja i razvijati veštine iz mnogih oblasti, kao i da će moći da to praktično primene. Suština savremenog obrazovanja je upravo u tome da učenik može tokom jednog časa da temi pristupa iz uglova različitih disciplina. Takav način obrazovanja imaće nemerljiv uticaj na sve segmente društva, a Mejkers lab je prostor slobode koji će taj proces pokrenuti“, istakla je Jelena Dramićanin, profesorka Medicinske škole i predsednica Školskog odbora.
Kako je jedan od ciljeva ovog projekta povezivanje škola sa širom zajednicom, što podrazumeva i privredu, nove tehnologije i njihovu primenu u poslovanju, na susretu je bilo reči i o STEAME programima kroz koje će svi moći da steknu jasnu predstavu o značaju veze između tehnologije, nauke i uspešnih industrija, biznisa, umetnosti.
„Većina projekata unutar STEAME obrazovanja biće namenjena praktičnom radu sa učenicima, kao i unapređenju nastavničkih kompetencija i znanja. Malo je projekata koji su namenjeni školama kao složenim, organskim celinama kojima se pristupa sveukupno i strukturalno. Upravo tu na scenu stupaju novi prostori – Mejkers labovi, koji pružaju podršku za kreiranje pojedinačnih strategija razvoja škola u STEAME okviru“, rekla je Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti CPN-a.
Dajući konkretan primer pomenutog koncepta, direktor Inicijative „Digitalna Srbija“ Nebojša Bjelotomić naglasio je značaj medtech oblasti, koje spajaju medicinu i savremene tehnologije: „Budući da prvi Mejkers lab otvaramo u medicinskoj školi savršen primer primene multidisciplinarnosti i STEAME obrazovanja može da bude medtech. Razne aplikacije i uređaji koji su usmereni na poboljšanje kvaliteta života i olakšavanje primene različitih medicinskih terapija su osnov ove oblasti. Gradeći eksperimentalni i preduzetnički način razmišljanja kod učenika, otvaramo put ka uspehu mladih, kreativnih, preduzetnih timova, kako u drugim tako i u ovoj oblasti.”
Dva nova mikroskopa za školu
Grupa za obrazovanje je u potpunosti renovirala i opremila prostor, u skladu sa potrebama škole, i ovom prilikom donirala i dva nova mikroskopa koja su potrebna kako u redovnoj nastavi tako i u vannastavnim aktivnostima.
Događaju su pored pomenutih prisustvovali i predstavnici medija, a jedna od aktivnosti bilo je i takmičenje Poslovni izazov koje realizuje organizacija Dostignuća mladih. Ova aktivnost predstavlja direktan primer programa, ali i posebnog cilja povezivanja škola, dece i nastavnika.
Organizacije koje čine Grupu za obrazovanje Grupa za obrazovanje osnovana je u septembru ove godine sa ciljem zajedničke podrške obrazovanju, čine je:
U oblasti podrške obrazovanju, fokus je na sprovođenju inovativnih programa zasnovanih na interdisciplinarnom pristupu, iskustvenom učenju i razvoju kompetenci za 21. vek. Dok u oblasti razvoja ekosistema kreativnih industrija, Nordeus fondacija nastavlja sa dosadašnjim naporima Nordeusa kroz sopstvene programe i udruživanjem sa brojnim kompanijama kroz organizacije poput Inicijative Digitalna Srbija i Srpske gejming asocijacije čiji je Nordeus i suosnivač.
Cilj Inicijative „Digitalna Srbija“ je stvaranje poslovnog okruženja koje je u službi digitalne ekonomije. Na putu ka tom cilju ulaže u strateške programe u oblasti formalnog i neformalnog obrazovanja, razvoja startap ekosistema, pravno-regulatornog okvira, digitalne infrastrukture i javnog dijaloga o digitalnoj transformaciji. Organizacija Dostignuća mladih u Srbiji je deo globalne mreže Junior Achievement Worldwide, osnovane 1919. godine, koja obuhvata 121 zemlju na svim kontinentima i predstavlja najveći svetski program preduzetničkog obrazovanja koji godišnje pohađa više od 10 miliona učenika. Misija organizacije je priprema i osposobljavanje učenika za uspešan život i rad u savremenom svetu u kome su najveće vrednosti inovativnost i preduzetnička inicijativa. Uz podršku međunarodnih donatora i partnera iz poslovnog sektora u Srbiji, organizacija Dostignuća mladih u Srbiji već 17 godina kroz implementaciju svojih programa i aktivnosti na svim nivoima obrazovanja ukazuje na značaj preduzetničkog obrazovanja čiji su direktni ishod veća zapošljivost mladih, bolja konkurentnost na tržištu rada, osamostaljivanje i brže uključivanje u društvo kao i pokretanje sopstvenog posla, posebno u okviru programa Učenička kompanija.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE